A kezdeti bukdácsolások ellenére a Tom Clancy's The Division egészen magára talált, és bár a DLC-kkel érkező tartalmak jelentős részét a legtöbben szívesen látták volna inkább az alapjáték részeként, a bővítményekkel együtt végre egy kifejezetten sokoldalú játékkal van dolgunk.
A Ubisoft most egy hosszú streamben mesélte el, hogy pontosan mire is számíthatunk a stílusosan Last Stand névre keresztelt utolsó DLC-től, ami elsősorban a PvP-re koncentrál majd, de azért PvE oldalon is tartogat meglepetéseket.
Bővül a Dark Zone
Az eddig hat területből álló Dark Zone-hoz három újabb szektort csaptak hozzá a fejlesztők, amelyek igazából nem is a Last Stand DLC, hanem az 1.6-os frissítés részét képezik, vagyis mindenki teljesen ingyenesen látogathatja őket, még azok is, akik nem vették meg a DLC-t. Sajnos a Central Park még mindig nincs ott a helyszínek közt, ezúttal is ügyesen kikerülték az ikonikus területet, de talán egyszer majd ide is eljutunk.
Bár az új zónák nem tűnnek túl nagynak, mindegyik részletesen kidolgozott, így az eddigieknél több belső tér és tető várja a kalandozó ügynököket, vagyis változatosabb lesz a játéktér, mint amihez szoktunk. További újítás, hogy a checkpoitokból fast travellel átugorhatunk egy másikba, ami jelentősen meggyorsítja majd a Dark Zone-on belüli közlekedést (ez a gyakorlatban a zóna elhagyásával jár, vagyis a lootot elveszítjük, ha így közlekedünk).
Last Stand PVP mód
Már a megjelenéskor is nagyon hiányzott egy ehhez hasonló dedikált PVP játékmód. A Dark Zone-ban játszódó, de instance-olt (ott is vagyunk, meg nem is) módban 30-as szintű játékosok eshetnek egymásnak 8v8 felállásban. A domination-alapú Last Stand körök maximum 20 percesek, a pontok elfoglalása mellett pedig NPC-kkel is harcolhatunk, az ebből származó pontokért pedig boostereket vásárolhatunk az adott körre. Itt nincs a szokásos Dark Zone-os bünti, vagyis nem veszítünk például lootot sem.
Jutalmak
Az Undergroundhoz hasonlóan itt is egy teljesen független rangsorolási rendszert kapunk, ahol legfeljebb 40. szintre húzhatjuk fel magunkat. A meccsekért lootboxokat kapunk, bizonyos szintek elérésekor pedig egyedi, csak így megszerezhető kozmetikai tárgyak ütik a markunkat. A jutalom mértéke nemcsak a meccs végeredményétől, hanem a teljesítményünktől is függ, vagyis érdemes megnyomni a vesztesnek látszó köröket is.
Gear-normalizáció
Hogy egyenlő feltételeket biztosítsanak a játékosoknak, ebben a játékmódban mindenkit ugyanarra a gear-score-ra lőnek majd be, hasonlóan mondjuk a Destiny központi PvP módjához. Ezt első körben azért még letesztelik a PTS-en, hogy garantáltan kiegyensúlyozott legyen a végeredmény.
Jó hír egyébként, hogy az új DLC-vel nem nő a maximális gear-score, vagyis a most kifarmolt cuccok simán nem lesznek elavultak a jövőben.
Nem csak PvP tartalom érkezik
PvE téren is lesznek változások. Az biztos, hogy kapunk legalább egy incursiont, ami remélhetőleg felülmúlja majd az eddigieket. Ennél többet egyelőre nem árultak el, de a közeljövőben (valószínűleg már ma este) erre is kitérnek majd.