Nemrég a Starfield rendezője, Todd Howard, valamint a Bethesda Game Studiost vezető Angela Browder, illetve játékért felelős művészeti vezető, Matt Carofano beszélgettek a Bethesda 2022-ben megjelenő nagyszabású új szerepjátékáról. Többek között arra is kitértek, hogy a Starfield alapvetően halad tovább a Bethesda RPG-k jól kitaposott csapásvonalán, de lesznek azért itt elég fontos változások is.
Todd Howard elmondta, hogy már a Morrowind idején azon fantáziált a csapat, milyen más világokban alkotnának szívesen, és egyik nagy álmuk épp az a Fallout széria volt, ami később ténylegesen hozzájuk került. Sci-fi környezetben tehát már dolgoztak, de a Starfield azért merőben más lesz, mint a Fallout-játékok voltak.
A legdominánsabb változás pedig mindenképpen az lesz, hogy a Starfield egy teljesen realisztikus környezetet kap, nem lesznek benne űrfantasy elemek. Angela Browder azt is kiemelte, hogy az alkotócsapat nagyja imádja a robotokát és a mechanikát, ezeken a területeket megszerzett összes tudásukat pedig maga a játék is vissza fogja adni. A fejesek kerekasztalbeszélgetése egyébként nem egy rögtönzött dolog, hiszen az alább, Endless Pursuit címmel közzétett videó egy hosszabb folyamat, egészen konkrétan az Into the Starfield nevezetű videósorozat első állomása.
Ezúttal tehát egy minden eddiginél földhözragadtabb, realisztikusabb Bethesda-játékot kapunk - már persze amennyire egy sci-fi realisztikus lehet.
A Starfield 2022. november 11-én fog megjelenni. Mivel Xbox-exkluzív címről van szó, a játék csak és kizárólag PC-re és Xbox Series X|S konzolokra jelenik meg, sőt a kezdettől fogva a Game Pass kínálatának részét képezi. A PlayStation-tulajdonosok ezúttal teljesen kimaradnak a buliból.