Dübörög a Final Fantasy-láz, amit az is igazol, hogy a széria legújabb része a Square Enix nemrégiben közzétett Twitter posztja alapján több mint 3 millió példányban fogyott, kevesebb mint egy hét alatt, ami meglehetősen szép szám, főleg azért, mert a varázslatos kaland ideiglenes PlayStaton 5-exkluzivitást kapott. A kritikusok is szerették a játékot, azonban pár nap után többeknél is rosszullét és hányinger lépett fel.
A problémát feltételezhetően a motion blur okozta, ami egy olyan grafikai effekt, amit elsősorban a sebesség érzetének érzékeltetésére, az alacsony képkockaszám elfedésére, illetve a játékbeli akciók simultabbá tételéhez használnak. Az effekttel nem is lenne különösebb probléma, ugyanis a legtöbb játék beállításaiban ezt nagyon egyszerűen kikapcsolhatjuk, azonban a Square Enix valamilyen okból kifolyólag úgy döntött, hogy nem teszi elérhetővé a deaktiválást.
Az esettel kapcsolatban többen is Redditen szólaltak fel, ahol egyes felhasználók olyan mértékű tengeri betegségről számoltak, amik a fürdőszobában értek véget. Többen is csatlakoztak hozzászólásban, ahol azt állították, hogy már egy óra után is émelyegtek a motion blurtől, így kénytelenek voltak szüneteket tartani.
A Square Enix egyelőre még nem foglalkozott a panaszokkal, bár a motion blur problémája látszólag nem merült fel a kiadás előtti teszt időszak során, ugyanis a Final Fantasy XVI már három hónappal a megjelenés előtt aranylemezre került, és a fejlesztők csak egy aprócska javító csomagot adtak ki az első napos frissítés során. Reméljük hamarosan valamilyen hivatalos reakció formájában is választ kapunk a japán csapattól, akik egy esetleges patchcsel könnyen orvosolhatják majd a problémát.
Ti tapasztaltátok a jelenséget magatokon?
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.