Szombaton lesz 20 éve annak, hogy útjára indult a Battlefield franchise, aminek a legutóbbi darabja a sorozat talán legrosszabb epizódja is egyben. Ezt az EA és a DICE is pontosan tudja, a sikertelenség azonban nem szegte a kedvüket, legalábbis erre következtethetünk abból, hogy újabb stúdiót fogtak be, hogy Battlefieldet fejlesszen, amivel a kiadó egy összefüggő Battlefield univerzumot szeretne létrehozni.
Az EA először is leszögezte, a Battlefield a világ egyik legjobb FPS franchise-a, ők pedig teljes mértékben támogatják és kiállnak mellette a 2042 finoman szólva is nevetséges rajta után is (ezek a mi szavaink, nem az EA-é, de lehet, hogy nem ellenkeznek nagyon az állítással). Újra megerősítették, hogy arra törekszenek, a világon egyszerre több csapat is valamilyen Battlefield-élményt fejlesszen, hogy mindenki megtalálja a számára legjobban fekvő kihívást.
A franchise vezetését mostanra két korábbi Call of Duty vezér vette át, Byron Beede és Vince Zampella mindketten nagy szerepet vállaltak abban, hogy a Call of Duty is egy világraszóló siker lett. Eközben a svéd DICE csapatát Rebecka Coutaz vezeti, Christian Grass pedig a Ripple Effect útját egyengeti (utóbbi stúdió nagy szerepet vállalt a 2042 fejlesztésében is).
Az EA egy új, kifejezetten a Battlefield franchise-nak szentelt stúdiót is indít, aminek élére Master Chief megalkotóját, Marcus Lehtót helyezték. A Ridgeline Games feladata, hogy a lehető legizgalmasabb történeteket hozza el úgy, hogy közben hű marad a sorozat alapjaihoz.
A svéd DICE eközben továbbra is a többjátékos központú epizódokért felel, ez tehát marad úgy, ahogy 2002 óta többé-kevésbé jól működik, mellettük pedig aktívan készül a Battlefield Mobile is az Industrial Toys fejlesztőinek kezei alatt.
Az EA semmi konkrétat nem mondott azzal kapcsolatban, hogy bármelyik projektből mikor láthatunk valami kézzelfoghatót, és miközben egyfelől örülünk is annak, hogy erősen bővül a franchise, azért aggasztó is, hogy ami egykor egy csapat kezében volt, most számtalan irányba szakad szét, arról nem is beszélve, hogy Lars Gustavsson, a DICE kreatív vezetője, aki a kezdetektől dolgozott a Battlefield különböző epizódjain, otthagyta a pozícióját.