A fenti kérdések közül kettőre biztosan megtaláljátok a választ a Titanfall gameplay jeleneteket is tartalmazó videójában, melyben az EA a Respawn Entertainment producerével, Drew McCoy-jal beszélget arról, miből lett a közeljövő egyik legizgalmasabb next-gen shootere.
A játék ötlete a vezető művésztől, Joel Emslie-től származik, mondta McCoy. „Megcsinálta ezeket a tizennégy hüvelyk magas, összetákolt robotokat, amik eredetileg csak power suitként funkcionáltak volna. Aztán egy nap fogott egy kis három hüvelykes fickót, majd a Titán modellje mellé állította és azt mondta: 'mit szóltok ehhez?' - ez felpattintotta a szikrát bennünk, úgy gondoltuk, az ötlet elég király lehet. Tudod, vannak kezeik, felvehetik a pilótát, kiszedhetik a fickókat a többi Titánokból, és őket is mo-cap-eltük. Nem hagyományosan animált robotok. Ez érezhető is.” A játékmenet jelenetek megerősítenek minket abban, hogy ez iszonyat durva lesz. 2014-re várjuk, PC-re, Xbox 360-ra és Xbox One-ra egyaránt.