Egészen a Sea of Thieves megjelenéséig a 2016-ban debütált Quantum Break számított az Xbox One legsikeresebb új IP-jának. A finn Remedy alkotása ismert színészek (Shawn Ashmore, Aidan Gillen, Dominic Monaghan, a nemrég elhunyt Lance Reddick, valamint a Control főszereplőjét játszó Courtney Hope) bevonásával egy roppant izgalmas, időutazós thrillert mesélt el és ágyazott egy időmanipulációs mechanikákkal megbolondított TPS-be.
A Sam Lake által írt ambiciózus projektet élőszereplős betétekkel, valamint történeti elágazásokkal dobták fel, amelyek bár kisebb-nagyobb eltéréseket eredményeztek, végső soron ugyanabba az irányba tartottak. A látványért pedig a házon belül fejlesztett Northlite motor felelt, erre épült a 2019-es Control, és ugyanez lesz az alapja az idén érkező Alan Wake II-nek is.
Mivel a Quantum Breaket a Microsoft adta ki, megdöbbenést keltett, amikor kiderült, április 15-én elhagyja a Game Pass katalógusát. Természetesen azonnal több lehetséges teória felmerült, köztük azzal, hogy a jogok visszakerültek a Remedyhez (nem kerültek vissza, mert eddig is a finnek birtokolták), és persze nyilván volt, aki egyből azt vizionálta, hogy mindez a játék multiplatformmá válásának előjele, azaz bizonyosan érkezik majd PlayStationre is.
Nos, ilyesmiről egyelőre szó sincs, mert mint azt a Remedy Twitter-fiókja, valamin Aaron Greenberg, az Xbox marketingrészlegének vezetője is megerősítette, a Quantum Break csupán átmenetileg távozik a Game Passból, és rögvest visszakerül, amint megújítják a lejárt és közelebbről nem részletezett licenceket.