A kiadók és fejlesztők kezdik szépen belátni, hogy a rajongókra bizony hallgatni kell, mert egy rossz döntéshez való ragaszkodás negatívabban hathat egy játékra, mint változtatni a kezdeti terveken.
A stúdió közösségi oldalán megjelent kérdezz-felelek során az egyik rajongó rákérdezett arra, hogy a korábban bejelentett QTE-ket úgy valósítják-e meg, hogy azok ellenére is el tudjunk merülni az eseményekben. Valerie Bourdeau, a stúdió egyik dolgozója nem várt választ adott: „Egyszerűen [oldjuk meg], nem rakjuk bele azokat. Kezdetben is nagyon kevés volt a játékban: konkrétan egyetlen egyet láthattunk az egy órás E3 bemutatóban.”
„Ugyanakkor amilyen kemény lett a sajtó és a közösség reakciója, nem volt nehéz megválni tőlük. Szóval nem csináljuk meg. Nem lesz quick time.”
Októberben szintén megváltak egy manapság már-már alapvetőnek számító elemtől, az XP rendszertől. Ha valami nem tetszik a még meg sem jelent Thiefben, hangoztassátok, amíg lehet.