Bár Jonathan Blow második játéka, a The Witness legnagyobb vonzerejét a komoly agytornát jelentő fejtörők jelentik, elég nehéz nem imádni a gyönyörű tájakat is, amit Blow és csapata alkottak. Ezért gondolták sokan úgy, hogy logikus lenne a VR-támogatás beépítése a játékba.
Ennek kapcsán a játék programozója, Andrew Smith beszélt az alkotók Reddit-AMA-je során: "A VR elég problémás lenne a The Witnessben (attól a szélesebb problémakörtől eltekintve is, amit az jelent, hogyan járjunk be egy hatalmas nyitott teret ülve vagy egy szobára korlátozva), ugyanis némelyik, elrendezésen alapuló fejtörőt (nem spoilerezek, melyiket) csalással meg lehet oldani, ha leguggolsz, vagy eldöntöd a fejed oldalra" - írta.
A problémát bővebben is kifejtette, elmondása szerint a VR-támogatáshoz a kezdetektől más szempontok szerint kellett volna tervezniük a játékot. Példaként azt a problémát hozta fel, mi történik, ha odasétálunk közvetlenül egy falhoz és előrehajolunk. Ekkor vagy ki kéne kapcsolniuk a VR-eszközök fejkövetését, vagy meg kell állapítaniuk egy minimális távolságot, ahol egy láthatatlan falnak ütközünk és nem mehetünk közelebb és szerinte egyik sem túl jó megoldás.
Mit gondoltok, a vezetőfülkéhez kötött játékok mellett melyek lesznek a legjobb VR-műfajok?