A háborgók természetesen azonnal előkerültek földalatti rejtekhelyükről, és elkezdték ürülékükkel dobálni Blow-t, mondván eladta magát a Sonynak. Erről természetesen szó sincs.
Az általunk is kedvelt Braiddel ismertté vált fiatalember és az általa vezetett független stúdió legújabb alkotásának PS4-exkluzivitása pusztán annak köszönhető, hogy kis létszámban dolgoznak, így annak ellenére, hogy Blow legszívesebben Xbox 360-ra, iOS-re és PC-re is kiadta volna, csak egy platformot választhatott.
,,Az emberek azt beszélik, hogy jó adag pénzt kaptam a Sonyval kötött megállapodás következtében, vagy hogy azért volt erre szükség, hogy a The Witness fejlesztését finanszírozzuk. Igazából egyáltalán nem volt köze a pénznek [a megállapodáshoz]," - mondta Blow a Kotakunak adott interjújában.
,,Eredetileg úgy gondoltuk, hogy [a játékot] PS3-ra és Xbox 360-ra fejlesztjük, de időval úgy döntöttük, hogy egyiket sem célozzuk meg a viszonylag gyenge specifikációk miatt. Ahogy telt az idő, és a megjelenési dátum egyre odébb csúszott, rájöttünk, hogy a játék kiadásának megfelelő időpontja a következő generációs konzolok megjelenésével egyszerre lesz."
,,Jelenleg senkivel nem vagyok beszélő viszonyban a Microsoftnál, nem tudjuk, milyen lesz a következő konzoljuk, de minden technikusunknak sokkal jobban tetszettek a PlayStation 4 specifikációi, mint a Durango kiszivárgott adatai, és sokkal jobban szeretjük a PlayStation 4 lényegét (a játékokról szól) a Microsoft feltételezett pozicionálásánál."
Azt, hogy a The Witness más platformokra is megjelenjen nem zárták ki, ugyanakkor egyelőre csak a PlayStation 4-es kiadásra koncentrálnak.