A Terminal Reality kreatív igazgatója, Angel Gonzalez a hivatalos PlayStation Blogon tette közzé álláspontját, miszerint ha hűbelebalázs módjára játszunk, hamar fűbe harapunk.
Gonzalez az AMC csatornán futó The Walking Dead sorozattal példálózott, amelyben ha eldördült egy lövés, a járkálók rögtön odasereglettek és keresni kezdték a zaj forrását. Nem lesz ez másképp a belső nézetes lövöldében sem: oda kell figyelnünk arra, mekkora zajt csapunk, ugyanis ha túl hangossá válunk, a zombik meghallhatnak minket és veszélybe kerülünk. A kényes helyzeteket leginkább lopakodással tudjuk kikerülni, ám ha oktalanul elkezdünk lövöldözni (nem beszélve a lőszermennyiségről) és járkálók sokaságának figyelmét keltjük fel, akkor a túlerő gyorsan felőröl minket.
Ha még ez sem lenne elég valóságos és félelmetes, a Terminal Reality a zombik egy másik fontos érzékszervére is felhívja a figyelmet, amit nem becsülhet le egyetlen túlélő sem: a szaglásról van szó. Ha egy hang nélkül, de túl közel osonunk el egy járkálóhoz az utcán, hiába voltunk némák és csendesek, a szagunk felfed minket és könnyen lebukhatunk. Ugyanilyen módon működik az a szituáció is, amikor túl sokáig időzünk egy helyen erőforrás után kutatva, esetleg bujkálva, ugyanis ha büdösek vagyunk, esetleg véres a ruhánk, vagy nyomot hagytunk magunk után, akkor a járkálók addig nem állnak le, amíg meg nem találnak. A legjobb megoldás tehát egy élni akaró túlélő számára, hogy folyamatos mozgásban, minél kevesebb zajt csapva jusson előre.
A The Walking Dead FPS 2013-ban várható PC-re, PS3-ra és X360-ra.