A Hinterland név jelenleg nem mond semmit a játékosoknak, de ha megvalósul a volt Riot, Relic, BioWare és Volition fejlesztőkből álló csapat The Long Dark című túlélő lövöldéje, akkor egy csapásra ismertté válnak.
Az epizodikus kiadású túlélő projekt kreatív igazgatója az a Raphael von Lierop, akinek olyan játékokat köszönhetünk, mint a Far Cry 3, a Company of Heroes vagy éppen a Warhammer 40.000: Dawn of War, tehát nem újonc a szakmában.
Az ő vezetésével - és sok tehetséges kollégájával - valósulhat meg a The Long Dark, amely az első koncepció képek alapján magával ragadó atmoszférával rendelkezik. A történet Észak-Amerikában, egy olyan katasztrófa után játszódik, amely megsemmisítette a technológiai infrastruktúrát.
A legelső epizódban egy William Mackenzie nevű pilóta bőrébe bújunk, aki az északi vadonban egy misztikus jelenség hatására lezuhan repülőgépével és a legközelebbi ember lakta településtől hihetetlenül messze, eltévedve, sérülten, egyedül és farkasok vonyítása között kell megtanulnia a legalapvetőbb túlélési képességeket, hogy életben maradjon a megváltozott világban.És ez csak a kezdet.
Ahhoz, hogy túléljünk, a belső nézetű játékmenet során erőforrásokat és eszközöket kell gyűjtenünk, fel kell fedeznünk a veszélyes ragadozóktól hemzsegő tájat és olyan morálisan, valamint érzelmileg nehéz döntéseket hoznunk, mint amiket a Tellalte-féle The Walking Dead-ben láthattunk. Ezek egyébként az ígéretek alapján a környezetünkre is hatással lesznek.
A The Long Dark a Hinterland tervei szerint PC, Mac és Linux platformokra jelenik meg, ha összegyűlik a kellő összeg, ami potom 200 ezer dollár és ebből majd ötvenezer már össze is jött 28 nappal a kampány befejezése előtt. Nektek hogy tetszik a koncepció?