A The Last of Us egy elképesztő erejű dráma volt, melyet a Naughty Dog végletekbe menően kidolgozott mechanikákkal támogatott meg, ezzel elérve, hogy az évtized egyik legjobb játékának nevezhessük. Úgy néz ki, hogy a második rész is megkapja azt a gondoskodást, mint elődje, legalábbis erről árulkodnak azon újságírók beszámolói, akinek már volt lehetőségük kipróbálni a The Last of Us Part II demóját. Apu sárga irigysége vagyunk.
Az utóbbi években a Naughty Dog játékokban a történet és a karakterek kidolgozottsága az, amin a legnagyobb hangsúly van. A Kotaku riportere szerint ebben a játékban kicsit átalakulnak a motivációk az első részhez képest:
"A Naughty Dog fejlesztőcsapat sok mindent szeretne megvalósítani a The Last of Us Part II-vel. Míg az első rész története a mindent felülíró, sokszor pusztító erővel bíró szeretetről szólt, addig ez a gyűlöletről. Legutóbb Joel bőrébe bújtunk - egy kidolgozottabb szakállas fickó volt, mint az átlag akcióhősök, de mindenképp egy archetípust jelenített meg. Ezúttal a játékos Elliet alakítja majd, egy fiatal, furcsa nőt, aki szeretné megtalálni az életet a Last of Us zombiktól hemzsegő világában. Ez egy történet arról, hogy egy tinédzser lány hogyan válik felnőtté; arról, hogy hogyan boldogul közte és az apa figurája között meglévő feszült kapcsolattal, és hogy hogyan esik szerelembe valakivel. De mindenek felett a The Last of Us Part II egy bosszúsztori."
A demó két részből állt, melynek első felében a korábbi előzetesből megismert Dinával derítjük fel a kolóniánk környező területeit, leginkább lopakodva, míg a második szekcióban bemutatkoznak a harcok és a nyers erőszak, ami végigkísér minket a játék során.
"Ahogy az első részben, az akció itt is földhözragadt és brutális. Az ellenfelek megtervezik a támadásaikat és mindenki néven szólítja a másikat. Ellie szerencséje gyorsan elpárologhat, ha a túlerőben lévő ellenfél bekeríti; legjobb stratégia, ha rejtve maradunk, és egyesével szedjük le őket. Szerencsére a környezet elég nagy ahhoz, hogy meglógjunk és összeszedjük magunkat, viszont az ellenség nem felejti el, hogy meglátott minket, így folyamatosan a sarkunkban lesznek, ami egy csomó feszültséget ad a harcoknak."
- írta a Gameinformer. Ahogy ebből beszámolóból is kitűnik, az ellenfelek nem csak okosak, de fel ruházták őket teljesen hétköznapi emberi tulajdonságokkal. A beszámolók szerint a legmegviselőbb érzelmi téren egy új ellenfél, a kutya megjelenése, akik ellen rettentő nehéz harcolni, mivel lopakodás közben is kiszagolnak, emiatt folyamatos mozgásban kell legyünk, de kiiktatni sem kellemes őket, amiről így fogalmaz Eurogamer:
"Mindenki tudja, hogy kutyákat lelőni nem éppen kellemes érzés, és a Naughty Dog érezteti is veled ezt; minden kutyát a gazdája kísér, aki a felzokog a fájdalomtól, ha kiiktatjuk a bundás társát, ami azt bizonyítja, hogy az NPC-k is fel vannak ruházva érzelmekkel és történetekkel."
Ugyanez fordítva is igaz, ugyanis egy gazdi kiiktatása után a kutyusok odamennek a testéhez és vizsgálgatják, böködik, szívszorítóan nyüsszögnek, láthatóan nem értik, hogy mi történt vele, miért nem kel már föl. A demó rengeteg olyan aspektust érintett, amiből kiderült, hogy mennyit változott a játék az első részhez képest. Ha érdekelnek titeket az új mechanikák, akkor ebben a videóban remekül összeszedték őket, érdemes lehet rá vetnetek egy pillantást:
Ha pedig szeretnétek gyönyörködni a frissen kiadott screenshotokban, akkor a lenti galéria felé vezessen az utatok:
A The Last of Us Part II február 21-én kerül a boltok polcaira, ráadásul a legfrissebb hírek szerint magyar felirattal.