Néhány napja már rójuk Borgova fenyveseit és városait. Bőrcsizmánk és fehér köpenyünk úszik a démonvérben, miközben hátunk mögött egy halott nő károg arról, hogy rosszul lóbáljuk a kardokat meg puskákat. Mindezek mellett egy akkora kalapot nyomtak a fejünkbe, hogy nem csak az eső nem jelent problémát, de a leégéstől se kell tartanunk. Így vándorlunk vérfarkasok és vámpírok között: Wolfi és hű társa, Hunter Van Helsing.
Családi üzlet
A The Incredible Adventures of Van Helsing a hazai NeoCore legfrissebb címe, amelyben az ifjabb Van Helsinget kell elkísérnünk küldetésein. A családi vállalkozást örököseként, Helsing Jr. folytatja a démonok nagyipari mészárlását. A „Fenevadirtó Zrt.”-hez ugyanis egy szép napon segélykérő levél érkezik a messzi Borgovából. Az elaggott tag (idősb Helsing a pontosság kedvéért) lelkét durván felekézték az erőszakos évek, és valószínűleg idegileg teljesen összeomlana már a vámpír szó hallatán is, ezért a fián a sor, hogy tovább nemesbítse családja hírnevét. Fel is kerekedik Londonból, hogy hosszas barangolás után – mely egész Európán átível – eljusson az öreg kontinens keleti részéhez, nagyjából oda, ahol most Erdély található; tudjátok, itt meseszép a táj és csak úgy fullasztva köhögtetnek a házi orvosságként becézett gyümölcspárlatok. Útja során elkíséri őt Lady Katarina, egy kísértethölgy, kit mágikus parancs köt a családhoz.
A kiválasztott
A karakter tehát adott, nem választhatunk kasztot. Kezdettől fogva ezt a lőfegyverekkel és kardokkal harcoló DPS-t alakítjuk, ennek ellenére több szerepjátékos elemmel bír a matéria, mint két vetélytársa (Torchlight 2, Diablo III). Kedvünk és játékstílusunk szerint oszthatjuk szét pontjainkat a képességfa ágain, és a karakter alaptulajdonságait is a szerint erősíthetjük, hogy milyen taktikát követünk. Emellett, mivel adott a főszereplő, komoly háttértörténetet is kapott, épp ezért a terelgetésével töltött órák során valóban azt érezzük, hogy egy valódi karaktert irányítunk egy minket megszemélyesítő héj helyett.
Szokásos kaszabolás
Játékmenet tekintetében persze nem kell világmegváltásra számítani. Kalandozásaink során válogatott borzalmak hordái törnek ránk, ezeket fegyvereinkkel és képességeinkkel kell feloszlatnunk mielőtt még a zöldfülű démonvadász költözne a családi kriptába. Ebben a már emlegetett hölgyemény is segítségünkre lesz, aki ha ellenséges társaságot kapunk, felveszi legkevésbé barátságos formáját és aktív részesévé válik a harcoknak. Persze a lady ereje csak árnyéka annak, amire Abraham leszármazottja lesz képes az idő múlásával. Elsősorban képességpontokat oszthatunk szét négy alapvető képesség között. Ezek nagyban meghatározzák, hogy mekkora erővel sózhatunk oda kardokkal, vagy távolsági durrogókkal az ellennek, de varázsló tudományunk hatékonyságát is növelhetjük általuk. Másodsorban vannak a képzettségek, melyeknél két kiterjedt skill-fa szökkent szárba. A két képességfán fellelhető rengeteg „varázslat” is teret ad a kísérletezgetésnek, de ezeknek van még 3-3 extra tulajdonsága is, amelyeket a csaták során ki-be kapcsolgathatunk, illetve vegyíthetünk egymással. Ez adja a The Incredible Adventures of Van Helsing igazi erejét, a taktikus harcot.
Nehéz kenyér
Ahogy azt már az előzetesben is említettük, itt nincs helye hibának: ha ész nélkül dobáljuk szét a vérrel szerzett pontjainkat, könnyedén elkaszálhatjuk karakterünk jövőjét. Normál fokozaton haladós a menet, de azért már odakarmolnak nekünk, ha nem ésszel harcolunk. Nem a levegőbe beszél a produktum mikor figyelmeztet a legmagasabb fokozatnál, hogy itten bizony nem sok esélyünk lesz. Ha túl akarjuk élni a komolyabb ellenfelekkel vívott harcokat, akkor bizony elő kell rántanunk a közelharci és távolsági fegyvereinket, és okosan kell kihasználnunk a természet adta lehetőségeket is.
A kalap, és ami körülötte van
Az útjaink során már csak azért is érdemes kitakarítani a világ szemetét, hogy megcsodálhassuk a hegyoldalakat, erdőségeket, mocsarakat és a lelakott városokat, melyek epekedve várják a kalapos megváltót. Hála a kreatívan felépített tereknek, a változatos környezetnek és a fülbemászó dallamoknak, egy percig sem fogjuk megunni a turistáskodást ebben a veszélyes, de csodálatos világban. Persze az összképet beárnyékolja néhány alattomos bug, de az első pár órányi kaszabolást követően már nem kerestem őket, így nem is szúrták ki a szememet. Az már inkább, hogy a témához mérten is szegényes fegyverarzenált kaptunk. Rendben van, hogy Van Helsing nem fog pajzsot és dárdát hordani, de egy baltát csak elbírna, és a nyílpuska sem áll távol a karaktertől, mégsem kapunk többet a pisztolyoknál és a kardoknál. Ugyanez igaz az ellenfelekre is: rengeteg szörny mászik az arcunkba, de meg lehet unni a tömeget, ha ugyanazok a démonok rontanak ránk újra és újra. Időnként egész meglepő ellenfelekkel kellett szembenéznünk, de jó lett volna, ha gyakrabban lepődünk meg.
Kalap, kabát
Ezektől eltekintve a The Incredible Adventures of Van Helsing egy remek játék lett. A NeoCore stúdió megmutatta, hogy nem csak a stratégiákhoz értenek, lerakták a névjegyüket egy olyan témában is, ami jelentős rajongótábornak örvend. Van Helsing gótikus témaköre indokolatlanul kevés játékban szerepel, így eleve örömteli, ha valaki nyakába veszi a Bram Stoker szellemiségéhez közel álló univerzumot. A NeoCore megtette, egy több mint 15 órát kitöltő, alig 11 euróba kóstáló játék keretében, mi pedig köszönjük. Mentünk kalapot venni, amit aztán meg is emelünk majd előttük, ha összefutunk.
A 2013/06-os GameStarban négy oldalas tesztet olvashattok a The Incredible Adventures of Van Helsing játékról.