Több, mint két éve óriási reményekkel vágott neki a megmérettetésnek minden idők egyik legjobb filmjének játékos adaptációja, ám minden előzetes optimizmus ellenére nem sikerült véghezvinni a csodát. Ugyan nem volt élvezhetetlen a végeredmény, de semmilyen téren nem tudta megszorítani riválisait a GTA-t és a Mafiát.
Az EA azonban nem adta, s nem adja fel. Újfent megpróbálkozik betörni az általa még nem uralt piacra, mégpedig az egyébként is trilógiának tervezett The Godfather második részével. A fejlesztésért ismételten az EA Redwood Shores felel, akik lassan befejezik a Dead Space című horror-t, s aztán teljes erővel nekidurálhatják magukat, hogy kiköszörüljék az első rész ejtette csorbát. Riccitiello egy magyarázatra szoruló mondata szerint a The Godfather II nem csak hagyományos TPS-ként lesz játszható, hanem felülnézetből is, akár egy stratégiai játék.