A The Flock egyszerű diákprojektnek indult, majd a Valve fantáziát látott benne és felkarolta. Március végén már olvashattatok az ígéretes projektről egy előzetest, de akkor a Vogelsap még nem mutatta be a legnagyobb dobását.
A multiplayer horrorjátékot leginkább úgy írhatnánk le, mint az Evolve ellentettjét, melyben nem a vadászok, hanem a szörnyek élveznek fölényt. Az ötlet lényege, hogy a játékosok (3-5 fő) mutáns, ragadozó lények képében kerülnek a pályára és az a feladatuk, hogy megérintsék a mágikus ereklyét, a Light Artifact névre hallgató tárgyat. Akinek ez először sikerül, az hordózóvá, azaz Carrierré válik az Arénában és a többieknek le kell vadászniuk. Innentől kezdve ő lesz a préda, viszont egyáltalán nem védtelen: az ereklye mágikus fényét egyetlen szörny sem bírja, ezért a taktikázás a kulcs.
A koncepció persze ennél kicsit összetettebb, ugyanakkor a fejlesztőcsapat megfűszerezte még egy, a játéktörténelemben egyedülálló megoldással: ha elfogy a The Flock világának populációja, akkor a játék is megszűnik. Egy számláló jelzi (a játékban, a honlapon, a Steamen és a subredditen), hogy mennyi az aktuális népesség, amely minden egyes halállal csökken és ha eléri a nullát, akkor a játék szerverei leállnak és többé nem lesz megvásárolható, ergó az izgalmas finálét is csak azok élvezhetik, akik időben megvásárolták a terméket.
A jelenlegi tervek szerint a The Flock valamikor ősszel jelenik meg, kizárólag PC-re. Mi a véleményetek a Vogelsap ötletéről?