Alig néhány napja erősítette meg a 2K Games, hogy a The Darkness régóta várt folytatása még ebben az évben megjelenik.
Míg az első rész a Starbreeze Studios (Ők pillanatnyilag a Syndicate franchise feltámasztásával vannak elfoglalva az EA megbízásából.) műhelyéből került ki, addig a The Darkness 2 már a Digital Extremes (Pariah, Warpath, Dark Sector) portfólióját fogja bővíteni.
A kanadai srácok alapvetően elégedettek azzal, amit előttük a svédek csináltak, ám úgy vélik, jobb, ha saját útjukat járják, és nem az övékét próbálják lemásolni. Ilyeténképp kigyomlálták a szerintük túlzásba vitt felfedezést és barangolást New York utcáin, helyette inkább az akcióra és a történetre kívánnak nagyobb hangsúlyt helyezni.
Egyelőre kérdéses még, hogy a Borderlands-re emlékeztető cel-shaded grafikai irányvonal, amit magáévá tett a The Darkness 2, hogy működik majd a gyakorlatban. Miután alapvetően egy képregény adaptációról van szó, akár jól is elsülhet, ha a játék képi világa rokonságot mutat a füzetekével.
A játékmenetet érintő változásokról még keveset tudni, annyi azonban fix, hogy az idézhető Darklingek (Jópofa ám kegyetlen segítők.) legalább egy új képességgel gyarapodnak, savat fognak vizelni.
Jackie Estacado, a játék hőse a démonkarokkal (Amelyek inkább emlékeztetnek kígyó-, vagy sárkányfejre.) most már lámpaoszlopokat is ki tud szakítani az aszfaltból, amiket fegyverként használhat, de ugyanígy letépheti a járművek ajtaját, hogy mobil fedezékként használva védje magát, ha szükséges.
A fejlesztők ígéretet tettek arra, hogy finomítanak az első rész időnként túlságosan is a fényforrások kiiktatására fókuszáló játékmenetén is.