A Big Bad Wolf új epizodikus kalandjátéka, a The Council megpróbálja kicsit felpofozni a zsáner elemeit és a narratívára épülő játékmenetet megfűszerezi többek között azzal, hogy itt valóban számítani fognak a döntéseink és a karakterfejlődés. A fejlesztők szerint kemény döntéseket kell meghoznunk, széles skálán fejleszthetjük a képességeket és közvetlenül befolyásolhatjuk a történet kibontakozását, amely - ha sikerül jól kivitelezni - egy nagyszerű élményt kínálhat.
A körítés mindenesetre adott, hiszen a sötét, gyilkosságokkal tarkított sztori 1793-ban játszódik, amikor egy titkos társaság tagját, Louis de Richetet alakítjuk, akit a titokzatos Lord Mortimer meghív a privát szigetére. A többi vendég igencsak magas kvalitású, hiszen köztük van Bonaparte Napóleon és az Amerikai Egyesült Államok akkori elnöke, George Wasington is. Amikor a főszereplő édesanyja eltűnik, a nyomozás során kiderül, hogy valójában mindenki rejteget valamit.
A játékmenet sava-borsát egy új funkció, az ún. Social Influence rendszer jelenti, amelynek keretében a szereplőkkel való találkozások alkalmával kideríthetjük a mentális gyengeségeiket és erősségeiket, amelyeket felhasználhatunk a nyomozásban. A The Council másik újdonsága, hogy nem lesz "game over" felirat, cserébe akármilyen irányt vesznek a társalgások, mindennek komoly és visszafordíthatatlan következményei lesznek. Richetet viszont több hasznos képessége is segíti majd: fejleszthetjük a diplomáciáját, az okkultizmust érintő ismereteit, a történelmi és tudományos tudását és sok más készséget is, összesen 15 lesz. Az csak rajtunk áll majd, hogy felfedezünk-e velük minden nyomot, kiderítünk-e minden háttérben megbúvó titkot.
A The Council első része, a The Mad Ones 2018. februárjában várható PC-re, PlayStation 4-re és Xbox One-ra. Összesen öt fejezetet terveznek belőle.