Egy titkosügynök, akinek csak a felszerelése 30 millió dollárt ér, nap mint nap életveszélyes szituációkba keveredik- Jason Bourne hivatása tehát cseppet sem mondható unalmasnak. A Robert Ludlum által megálmodott és megalkotott karakter eddig öt könyvben és három filmben szerepelt, ám Paul O'Connor, a játékváltozatot fejlesztő High Moon fejese szerint összesen nem ölt meg még annyi embert, mint amennyit mi egyetlen pálya alatt fogunk...
Inkább ügynök, mint titkos
Miután világossá vált, hogy a Bourne Conspiracy a Splinter Cell játékokkal ellentétben egyáltalán nem próbál meg a realitások talaján maradni (legyünk Å‘szinték, ezt nem is sokan várják el tÅ‘le), a meglehetÅ‘sen elcsépelt alapötlet sem éri nagy sokként az embert. HÅ‘sünk ugyanis, mit ad Isten, amnéziában szenved, Ãgy tulajdonképpen az egész Å‘rült hajsza az emlékeink után folyik. Bourne veszélyesebbnél veszélyesebb akciókra vállalkozik, csak hogy mind többet tudjon meg múltjáról - ha minden igaz, bizonyos küldetések során teljes lesz a memóriánk, ezek tehát egyfajta visszaemlékezésekként (flashbackek) foghatók fel. Ahogy a könyvek és a filmek sem kapcsolódtak szorosan egymáshoz, úgy a játék esetében sem törekedtek az összefüggésekre. Lesz persze egy-két, rajongók számára ismerÅ‘s jelenet is, de többségében inkább soha nem látott, vérgÅ‘zös akciókban veszünk részt.
Bunyó karácsonyig
A High Moon Ãgérete szerint három precÃzen kidolgozott fÅ‘bb elembÅ‘l épül majd fel a játék: közelharc, lövöldözések, és autózás. Az ökölharc néhány csendesebb küldetés elengedhetetlen eleme, ám elképesztÅ‘ hatékonysága miatt szinte bármilyen szituációban használható. Ha sikerült közel kerülni az ellenfélhez, utolsó lendületével már rendelheti is a virágot a sÃrjára, Bourne ugyanis különleges harcművészeti tudásával pillanatok alatt végez vele. Nagyobb tömeg ellenfélbe belefutva (s mint azt már emlÃtettem, nem egy ilyen eset lesz a játék során) már rákényszerülünk brutális tűzerÅ‘nk használatára. Spéci fegyverünk mellett shotgunok, gépkarabélyok is bevethetÅ‘k, a pontosabb célzás érdekében pedig az egyszerű váll feletti nézetet megtoldották azzal, hogy akár jobb, akár bal oldalról lÅ‘hetünk. A fedezékek szerepe és a taktikázás a pörgÅ‘s akció jegyében eltörpül az adrenalin mellett, ha ugyanis sikerrel feltöltjük a három részbÅ‘l álló mérÅ‘t, egy gombnyomással bárkit elintézhetünk. Kéztörések, lépcsÅ‘fordulókon lehajÃtott, vagy vÃzbefujtott rosszfiúk, s hasonlóan izgalmas jelentek teszik a legjobb akciófilmekhez - s a Strangleholdhoz - hasonlóan látványossá a Bourne Conspiracy-t.
Kormányzár kéretik
A filmek veszett száguldozásai után a játékváltozatból sem maradhattak ki a „békés" autókázások. Mennyiségüket tekintve ugyan nem fogunk megfulladni a rengeteg benzingÅ‘ztÅ‘l, mégis fontos szerepet szántak ennek a résznek a fejlesztÅ‘k. A filmszerű élmény elérése végett a gázpedál mellett kiemelt szerep jut a kéziféknek is, na meg persze az „utcai árusbódékon fél kézzel vezetve átszáguldva vadul lövöldözésnek" is. Ha az utóbbi mondat nem is volt valamit kerek, bÃzunk abban, hogy a The Bourne Conspiracy játszható eleggyé gyúrja majd össze a vászonról összelopkodott vérpezsdÃtÅ‘ momentumokat.
GameStar