MMO-kból láttunk már sokféle mutációt: standard fantasy, sci-fi, szuperhősös, verekedős, autós... titkosügynökökkel még nem találkozhattunk. És egy ilyen kiaknázatlan lehetőség nem maradhat...nos, kiaknázatlanul. A Sony azonban most betömi a hiányt, így hamarosan mi is rács mögé tehetünk gonosz milliárdosokat és felszámolhatunk politikai összeesküvéseket.
A nevem Ügynök, Titkos Ügynök
A történet szerint a világ legjobb ügynökei két nagy csoportosulás valamelyikébe tartoznak. A UNITE (nem, sajnos nem a UNITY, a csodálatos Cate Archer munkahelye) egy igazi elit gyülekezet, csupa jófiúból: küzdenek a terrorizmus ellen, figyelnek a világ rendjére, átsegítik az idős néniket a zebrán. Ők eleganciával végzik a munkájukat, igyekeznek észrevétlenül be- és kiosonni a küldetések helyszínére, egyszóval a klasszikus James Bondos ügynökideált testesítik meg. A ParaGON már kevésbé makulátlan, bár ők sem rossz fiúk, egyszerűen csak sokkal amorálisabbak: a szervezet egy hatalmas magánhadsereg, mely annak dolgozik, aki megfizeti őket, a feladat mindegy. Stílusuk is hasonlóan "kifinomult", hajlamosabbak egy gépfegyverrel beugrani az ellenség közepébe és lekaszálni mindenkit, mint csendben megkerülni őket. Karakterünkkel a két szervezet valamelyikébe "születünk bele", hogy elkezdjük rongyosra keresni magunkat és/vagy megmenteni a világot.
Ruha teszi az embert
Ügynökségünket kivéve azonban semmi más mellett nem kell elköteleznünk magunkat a játék elején. Nincsenek előre meghatározott kasztok, ehelyett a felszerelésünk dönti el a harci stílusunkat. Ha lopakodni kívánunk, ehhez illő ruhát aggatunk magunkra, ha meg inkább nyílt tűzharchoz fűlik a fogunk, akkor ennek megfelelően átöltözünk. Természetesen, ahogy haladunk előre a ranglétrán, és növekszik a megbecsülésünk és a szintünk, egyre változatosabb és hasznosabb cuccokhoz férhetünk hozzá. A küldetések teljesítéséért különböző segítőket is kapunk. Ezek az úgynevezett Operative-ok mind valamilyen speciális képességgel járulnak hozzá ténykedésünkhöz: adhatnak tippeket, fejlett járműveket, vagy akár küldetéseket is, ha éppen bajban vannak és segítséget kérnek. Az egyszerűség kedvéért mindegyiket egy-egy kártya jelképezi, melyet tetszésünk szerint elcserélhetünk vagy eladhatunk társainknak.
Lövöldözés, kérem szépen, nem kockadobálás
Az Agency elsődlegesen egy shooter lesz, ahol kevesebb hangsúly van szintünkön és képességeinken, mint egy MMORPG-ben. A fejlesztők szavaival egy headshot az headshot, akárki kapja, és egy magas szintű játékos is ugyanúgy megfekszik tőle, mint egy zöldfülű újonc. Persze a tapasztalatnak azért vannak előnyei: mint fentebb is említettem, minél magasabb a szintünk, annál erősebb felszereléshez férhetünk hozzá. Így egy képzettebb ügynök több kezdőt is elintéz, mielőtt azok felülkerekednének rajta, de előbb-utóbb veszíteni fog, ha elegen támadnak rá.
Casino Royale
A "monoton" ügynökösködést számos minijáték dobja fel, melyek jellemzően beleillenek a játék légkörébe. Így akár komoly szerencsejáték függőséget is kialakíthatunk (mármint magunkban, nem a karakterünkben), mivel bármikor beülhetünk egy kaszinóba és elverhetjük gondos munkával megkeresett pénzünket. Ezek a minigame-ek néha a fő játékmenethez is kötődni fognak, például lesz olyan karakter, aki csak egy elismert pókerjátékossal hajlandó szóba állni.
Spy vs. Spy
MMO-ként a játék legfontosabb eleme a többi játékossal való interakció (a második pedig a havi fix bevétel... vagy fordított a sorrend?), ebből a felhozatal a szokásos: csapatmunka, PvP, kereskedelem, guildek alapítása. Egy küldetésre alapból legfeljebb hárman mehetünk el (de akár egyedül is teljesíthetőek), ez a szám azonban nyolcra növekszik az úgynevezett "crossover" küldetések alatt, melyek nevéből arra következtetek, hogy a két ügynökség együttműködik rajtuk.
A PvP semmi kiemelkedőt nem ígér: a kompetitívebb játékosok egymásnak eshetnek, ha kedvük tartja, egyszerre akár 32-en is, hogy eldöntsék, ki a legvitézebb titkosügynök széles e világon.
A kereskedelem az Operative-okat jelképező kártyákra biztosan kiterjed, segítőinket úgy adhatjuk-vehetjük, cserélhetjük, ajándékozhatjuk, ahogy kedvünk tartja. Arról nem szól a fáma, hogy a felszerelésünket is eladhatjuk-e hasonló módon, bár vélhetően nem, hiszen ez a legfontosabb különbség egy képzett és egy kezdő ügynök között, olcsó dolog lenne ilyen egyszerűen megkerülni az egész fejlődést.
A guildeket itt ügynök hálózatok jelképezik, melyekhez egy bizonyos szint elérése után csatlakozhatunk, vagy akár újat is létrehozhatunk. A hálózatok saját küldetéseket is kapnak majd, melyekben vetélkedő csapatok küzdenek meg egy azonos cél teljesítéséért.
A játék szépen alakul, megjelenése valamikor 2008 végén - 2009 elején várható PC-re (hiszen MMO-ban még mindig ez a vezető platform) és Playstation 3-ra (és mivel Sony fejlesztésű játékról van szó, az X360-as verziót el is felejthetjük). Az elegáns kémkedésre vágyóknak tehát már nem kell sokat aludniuk, hamarosan megtapasztalhatják, milyen érzés a titkos összeesküvések felszámolása.
GameStar