A Tales from the Borderlands ötlete már viszonylag régen megszületett a Telltale berkeiben, egész pontosan a Poker Night-játékok fejlesztésekor, mikor először dolgoztak együtt a Gearbox csapatával. A legújabb fejlesztői naplóban az eredeti franchise készítői mesélnek a kalandjáték és a három eredeti rész viszonyáról.
A Gearboxon belül a szériáért felelős Matt Armostrong szerint számukra azért rendkívül izgalmas a Tales From the Borderlands, mert bár igyekeztek az FPS-ekben is egy gazdag világot megalkotni, a műfaj azért eléggé megköti a kezüket. "A karakterekkel való interakcióid kimerülnek abban, hogy bámulsz az arcukba, ahogy beszélnek hozzád, vagy egyszerűen lelövöd őket" - mondta Anthony Burch, a Borderlands 2 írója.
Randy Pitchford abban látja a fő különbséget, hogy míg a Gearbox-féle Borderlandsekben a legfontosabb döntéseid arról szólnak, milyen cuccokat aggass a karakteredre, vagy milyen képességeket válassz neki, a Telltale-játékokban a történet végkimenetelét is befolyásolják a játékos választásai.
Armstrong és Burch egyébként gyakran személyesen is részt vesznek a Telltale munkájában, főleg azzal kapcsolatban, hogyan alakulnak majd az egész évadokon átívelő sztoriszálak, és ezek hogyan hatnak az egész Borderlands-univerzumra.
A második Borderlands írója szerint a kalandjáték egyik legnagyobb erénye az, hogy nem csupán a játékos tudja befolyásolni a történetet, hanem valamelyest az események is alakítják a játékos véleményét egyes karakterekről, vagy azok korábbi tetteiről. Burch emellett mindenkit megnyugtatott, hogy bár a teaserben feltűnt Handsome Jack (vagy legalábbis valaki nagyon hasonló), a korábbi főgonosz nagyon is halott, és nem tér vissza.
Ti melyik Telltale-játékot várjátok legjobban?