Noha valószínűleg még évekre vagyunk a Diablo IV megjelenésétől, a Blizzard azért szépen lassan csorgatja számunkra az információkat arról, hogy mire is számíthatunk majd a legendás akció-szerepjáték széria következő felvonásában. Most a fejlődési-rendszerbe engedett egy kis betekintést a fejlesztőcsapat, és ez alapján bizony készülhetünk izgalmas újdonságokra.
Ha rátekintünk a bemutatott képességfára akkor egyből láthatjuk, hogy a dizájnerek kicsit kreatívabban jártak el, mint az előző rész esetében, hiszen egy sima menürendszer helyett egy a szó szoros értelmében vett fát kapunk majd:
A fejlesztők most a Sorceress képességfáját mutatták be, ezen pedig láthatjuk, hogy egy képességet viszonylag komolyan lehetőségünk van fejleszteni. Részletesebben a villám-varázslatok mutatkoztak be, melyekre minél több pontot osztunk ki, annál komolyabb pusztítást vihetünk velük végbe:
A Blizzard azt is kihangsúlyozta, hogy nem tudjuk majd feloldani a teljes képességfát, annak mindössze a 30-40 százaléka tapasztalható ki egy végigjátszás alatt, tehát még egy kaszton belül is rengeteg eltérő játékstílus létezik.
Emellett arról is beszámoltak, hogy a képességek sem teljesen úgy működnek, mint a korábbi játékban, hiszen itt a Sorceress például képes lesz a skilljeit Enchantmentként alkalmazni, tehát azok lényegében passzív képességként lesznek jelen. Ehhez a Meteor spellt hozták fel példának, amit ha aktív spellként használunk, akkor egy irányított tűzlabda hull alá ellenfeleinkre, azonban ha Enchantmentként szereljük fel, akkor bizonyos időközönként véletlenszerűen becsapódó meteorok nehezítik a ránk törők életét.
Persze azt fontos kiemelni, hogy a fejlesztés még mindig elég korai fázisban tart, tehát ezek változhatnak, ha a fejlesztők úgy látják, hogy a mechanikák valamiért mégsem működnek jól a Diablo IV-ben. Mindenesetre izgalmasnak hangzik, hogy az alkotók mernek hozzányúlni a korábbi recepthez és kísérleteznek.