A mikrotranzakciók elterjedését látva annyira nem meglepő, hogy a mostanában megjelenő játékok szinte mindegyikében lehetőség van valamilyen formában a pénzköltésre. Az egyik leggyakoribb és legkézenfekvőbb opció a battle pass megvásárlása, melynek feloldásával extrább, különlegesebb játékbeli cuccokra tehetünk szert az előrehaladásunk által, ellentétben az ingyenes változattal, ami átalában kevésbé izgalmas jóságokkal kecsegtet.
Az elmúlt években az erős monetizációtól egyáltalán nem ódzkodó EA is következetesen építette be a battle passeket a játékaiba, amiket most egy magasabb szintre emelne.
A vállalat tavaly augusztusban benyújtott szabadalmából kiderült, egy olyan szerteágazó battle passen dolgozik, ami lehetővé tenné a játékosok számára, hogy kiválasszák, milyen jutalmakat szeretnének feloldani az előrehaladásuk során. A legtöbb battle pass ugyebár lineáris rendszert használ, a haladással egyidejűleg, egymás után oldhatjuk fel a különböző jutalmakat.
Ezzel szemben az EA többfelé ágazó rendszere lehetővé tenné a játékosok számára, hogy más-más irányba mozduljanak, közben pedig saját preferenciák szerint válasszanak - nagyobb szabadságot, közben pedig kifinomultabb fejlődési lehetőséget kapjanak.
Példának okán azok a játékosok, akik versenyképesebbek szeretnénk lenni, választhatják azt az utat, ahol új fegyvereket oldhatnak fel, míg azok, akik inkább karaktereiket öltöztetnék mutatós díszbe, haladhatnak az arra kialakított ösvényen, a döntés teljes mértékben rajtuk áll. A "megreformált" battle pass elsődleges célja tehát az lenne, hogy megkímélje a játékosokat a fölösleges, nemkívánatos játékbeli tárgyaktól.
Hogy a szabadalom végül megvalósul-e, egyelőre nem tudni. Az EA törekvéseinek fényében azonban nem érne minket meglepetésként, ha ilyen és ehhez hasonló "innovációkról" hullna le a lepel a jövőben is.