Az Electronic Arts még tavaly októberben jegyeztetett be egy szabadalmat, mai 2021 márciusának utolsó napjaiban vált publikussá. Nem tudni persze, hogy a most vázolt megoldást mikor próbálhatjuk majd ki élesben is, de első hallásra nagyon izgalmasnak tűnik a koncepció.
A szabadalmaztatott technológia a játékosok teljesítményét vizsgálja, az így gyűjtött adatokat pedig arra használja fel, hogy meghosszabbítsa a játékidőt, illetve szórakoztatóbbá tegy a multiplayer címeket.
Az EA új technológiája két fontos területen hozhat érdemi újítást: egyrészt a single-player játékokban nem kellene manuálisan szenvedni a megfelelő nehézségi szint beállításával, a rendszer korábbi, más játékokban nyújtott teljesítményünk alapján előre be tudná lőni azt a fokozatot, ami kellő kihívást támaszt elénk, nem lesz túl könnyű a kaland, mégsem akarjuk kétpercenként a képernyőbe vágni a kontrollert vagy az egeret és a billentyűzetet.
Még ennél is érdekesebb azonban talán a második aspektus: multiplayer címeknél lehet kifejezetten hasznos az, hogy hozzánk hasonló képességekkel bíró játékosokkal rak minket egy lobbyba a játék, így el lehet kerülni azt, hogy egy túlképzett pajtás mindenki leiskolázzon a meccs során, és azt is, hogy egy újonc csak essen-keljen egész nap.
Kíváncsian várjuk, mi sül ki ebből, egyelőre nagyon ígéretesnek tűnik az EA új szabadalma.