Lassan formálódik a System Shock 3, azonban a csendben csordogáló információk, képek és előzetesek azt mutatják, hogy az OtherSide Entertainment megállás nélkül kalapálja a játékot amellett, hogy megpróbálnak valahonnan egy kiadót is keríteni a projekt mögé. Warren Spector kreatív rendező most mesélt egy kicsit a játékmenetről, amit szerinte úgy alakíthatunk majd, ahogy az a játékstílusunknak leginkább megfelelő.
Elmondása szerint ugyan nem lesznek kasztok amikből választhatunk a játék elején, viszont rengeteg elszórt alkatrészt és implantátumot találhatunk pályaszerte, így lényegében teljesen magunk építhetjük meg a nekünk megfelelő karaktert. A fejlesztés során nagyon fontosnak tartják, hogy mindenki belevihesse a személyiségét abba, hogyan játssza végig a játékot, így teljesen szájunk íze szerint variálhatjuk a karakterünk képességeit, hogy a számunkra legmegfelelőbb harcossal vághassunk bele az elszabadult mesterséges intelligenciával való harcba.
Azt még egyelőre nem tudni, hogy mikor és melyik platformokra jelenik meg a System Shock 3, ez nagyban függ attól is, hogy a fejlesztők találnak-e maguknak kiadót.