Nem lehet könnyű a Bandai Namco dolga a Sword Art Online sorozattal. A játékosok egy része nem akar semmi mást, csak a japán novellákban megálmodott játékokkal játszani, a többiek pedig Kirito, a történetek főszereplőjének bőrébe kívánnak bújni. A fejlesztők eddig ez utóbbi tábornak kedveztek a SAO játékokkal, így minden epizódban a Fekete Kardforgatót alakítottuk. A Fatal Bulletben azonban saját hőst kapunk saját történettel, ami komoly gondot jelentett a narratíva szempontjából.
Gun Gale Online
Mivel ezúttal mi vagyunk a főszereplők, az anime és a novellák ismerete nem feltétlenül szükségesek a történet megértéséhez. Karakterünk kezdő a VRMMO-k területén, így a játék mindent megtesz azért, hogy szépen, finoman bevezessen minket annak világába. De nagy segítség, ha ismerjük a sztorit és a főbb karaktereket, mivel hamar összefutunk Kiritóval és a cimboráival. Egy szép nagy baráti társaság tagjává válunk, amelynek fő célja, hogy elsőként takarítsa ki a Gun Gale Online-ba (ebben az "MMO-ban" játszódik a Fatal Bullet) hamarosan bekerülő új raidet. Ahhoz viszont, hogy a tagok hozzáférjenek ehhez, segítségre és legfőképp arra az MI-re van szükségük, akit mi, a játékosok szereztünk meg magunknak. A sztori alatt együtt fogunk dolgozni Kiritóval, Sinonnal, Asunával és az összes többi közönségkedvenccel. Ha sikerül túllépnünk a bevezető kétórányi dialógusán, mehetünk is küldetéseket felvenni, loot után kutatni és szörnyeket gyilkolni, ami sokkal szórakoztatóbb, mint bármelyik korábbi címben, lévén hogy ez egy TPS-RPG hibrid. Fegyverünkkel a bossok gyenge pontjaira kell célozni, köszönhetően annak, hogy a Gun Gale sztoriból a fejlesztők átvették a célzásrásegítő rendszert is. A legtöbb fegyverrel komolyabb odafigyelés nélkül el fogunk találni mindent, és bár ez unalmasnak hangozhat, itt a lényeg nem ezen, hanem a mozgáson van.
A Fatal Bullet összes szörnyét rohangálással, ugrálással és mobility képességeinkkel tudjuk kicselezni, miközben a kezünket a bal gombon tartjuk. Futkározunk és lövöldözünk, ami, hála a menő animációknak és az egyes fegyvertípusokhoz tartozó látványos képességeknek, a huszadik óra után is izgalmas, laza élmény.
Haverokkal sem lenne rossz
Mivel ez az ötödik SAO játék, számítottam egy többjátékos részre is, ami ugyan megvan a Fatal Bulletben is, de a coop PvE-része jóval gyengébb, mint a korábbi epizódokénak. Jelenleg az egyetlen lehetőségünk, hogy négy fővel megyünk bossokat ölni. Ezek a küldetések többnyire nem tartanak tovább két percnél, és jutalmunk értük néhány alapanyag, amelyekből új ruhákat vagy fegyvererősítőket tudunk összerakni. Szerencsére van egy PvP-mód, ami már sokkal szórakoztatóbb. A játékosok választhatnak egyet a rengeteg animehősből, és azokkal mehetnek 4v4 csatákat vívni.
Az élmény a helyén van, amire ezúttal az irányítás is rásegít. Talán ez az első SAO játék, amit mertem kontroller nélkül játszani, sőt az egér-billentyűzet páros kifejezett előnyt nyújtott akkor, amikor egy-egy ellenség gyenge pontját kellett megcélozni. A grafikai megjelenítés tekintetében is nagyot ugrott a széria a legutóbbi részhez képest. A pályák színesebbek, szebbek, és tele vannak érdekes, rejtett helyekkel és ellenségekkel. A Sword Art Online: Fatal Bullet talán az első epizódja a játéksorozatnak, amit ajánlhatnánk azoknak is, akik nem osztatlan rajongói az animének. Akit nem riasztanak el az MMORPG-kből átvett mechanikák, és nem bánja, hogy időnként hosszasan kell cseverésznie nagy szemű karakterekkel, az élvezni fogja a játékot az alapanyag ismerete nélkül is. Ez pedig nagy lépés a széria történetében.