Érdekes, hogy milyen régen kezdődött a túlélőjátékok térhódítása, és mégis csak most jutottunk el oda, hogy valaki egy szörnyek, természetfeletti lények, zombik vagy mutánsok nélküli túlélőjáték ötletével álljon elő.
A múlt héten viszont megjött a Stranded Deep, ami betölti ezt az űrt. A lenyűgöző látványvilággal megáldott játék főszereplőjének repülője a Csendes-óceán felett zuhan le, ő pedig egy szigeten találja magát egyedül. Nem tehet mást, minthogy elindul élelem után kutatni, menedéket építeni, és alapvetően próbál nem meghalni. A sziget és környezete minden új játék indításánál véletlenszerűen generálódik, hol kisebb, hol nagyobb területet kapunk, de a tenger effektíve végtelen (és tele van hajóroncsokkal), úgyhogy lesz mit felfedezni. Az időjárás is változik, a napsütést néha komoly vihar váltja fel. Egy kicsit olyan, mint a The Forest, csak mutánsok nélkül.
A videó és a képek alapján egyelőre úgy tűnik, hogy szárazföldi állatok nem próbálnak felzabálni minket, de a cápákat nem érdemes piszkálni. Most még Early Accessben van, biztosan bővülni fog, de a koncepió maga nekünk tetszik. Azért egy kicsit több izgalom kelleni fog, hogy hosszútávon érdekes maradjon. Alább a gépigény, ha esetleg felkeltette az érdeklődéseteket és tennétek vele egy próbát.
Stranded Deep minimum gépigény
Oprendszer: Windows Vista vagy újabb / OS X 10.8 Mountain Lion
Processzor: 1.8GHz-es kétmagos Intel vagy újabb
Memória: 2 GB RAM
Videokártya: Intel HD5000 legalább 512MB VRAM-mal
DirectX: 9.0c (csak Windows)
Szabad hely: 1 GB (2 GB OS X-en)
Stranded Deep ajánlott gépigény
Oprendszer: Windows 7 vagy újabb / OSX 10.9 Mavericks
Processzor: 1.8GHz-es kétmagos Intel vagy újabb
Memória: 4 GB RAM
Videokártya: NVIDIA GTX660 vagy ATI HD7000 2GB VRAM-mal
DirectX: 9.0c (csak Windows)
Szabad hely: 1 GB (2GB OS X-en)