A Steam Machine rajtja hivatalosan csak október 16-án esedéesk, de rengeteg felhasználó már jó ideje nyúzza a gépeket, hogy teszteljék a működést. Ők világítottak rá egy fontos problémára, ami miatt a fejlesztőknek egy kicsit át kellett dolgozniuk a gépet.
Az Xbox One vezette be, a PlayStation 4 pedig idén márciusban vette át a Suspend / Resume funkciót, melynek köszönhetően alvó állapotba helyezhetjük a konzolt, amelyből felébresztve nem kell hosszú másodpercekig bámulnunk a töltőképernyőt. Ez a feature eredetileg a Steam Machine funkciói közt is szerepelt, azonban egyáltalán nem volt megbízható, ezért most inkább kivették.
A problémát a Steam Machine Linuxos architektúrája okozza, és egyáltalán nem a felfüggesztéskor, hanem a felébresztésnél lép fel a gond. A rendszer ilyenkor nem ugyanazokhoz a node-okhoz rendeli hozzá a csatlakoztatott kontrollereket, emiatt pedig azon egyáltalán nem reagálnak. Ebből adódóan sajnos a későbbiekben sem tudják majd orvosolni a problémát.