Ez a hét meglehetősen izgalmasan telt a Steam kitartó közösségének. Hétfőn lerántották a leplet a Steam köré épített operációs rendszerről, szerdán pedig megmutatták elképzelésüket a SteamOS alapú gépekről. Már csak egy üres lyuk volt a bejelentő oldalon, ami percekkel ezelőtt telt be.
A szerdai pletykagépünknek úgy tűnik, hogy csak részben volt igaza: a Steam géppel kapcsolatos infója végül bejött de a Source 2 helyett egy másik eszközt kaptunk, ami segít kiaknázni a Valve rendszerének lehetőségeit. A mai téma a Steam kontroller, ami elsőre unalmasnak hangozhat, de amint ránéztek a lenti képre, rájöhettek, hogy a Valve ezt sem vette félvállról.
Két hatalmas tapipadból áll az eszköz, melynek segítségével a fejlesztők azt remélik, hogy ezek tökéletesen alkalmazkodnak majd minden múltban már megjelent és jövőben érkező játékhoz. Az érintőfelületek teljes területe kattintható és szuper érzékeny, hogy késlekedés nélkül továbbítani tudja továbbítani a kívánt információkat a Steam gépeknek. Ezzel az irányítóval olyan címek is kezelhetőek lesznek, melyek eddig csak a billentyűzet – egér párossal működtek együtt, mint az RTS-ek vagy MOBA-k.
A visszajelzést a kontrollerek esetében a rezgő motor szokta jelenteni, de a Valve mérnökei ennél tovább mentek. A két érintőfelület rengetegféle apró rezgésre képes, így reagálva a játékos teljesítményére. Ezen kívül rengeteg gomb is helyet kapott az eszközön, amelyek funkcióit később úgy állítgathatjuk ahogy csak akarjuk. A Steam kontrollerre is jellemző lesz az a fajta nyitottság, amivel a Valve a SteamOS-t és a Steam hardvereket kezeli.
Minden kiderült. Lesz egy gépünk, ami egy játékra tervezett operációs rendszert futtat, egy kontrollerrel, amivel akár még MOBA-t is játszhatunk a nappaliban. Na, ki kezd el gyűjtögetni a malacperselybe?