Az élő közvetítés és a beépített fps-számláló után újabb feature-rel bővül a Steam funkcióinak már így sem rövid sora, bár ezúttal a játékfejlesztők kapnak egy új feature-t. A Steam Inventory Manager névre hallgató újdonság a Valve játékaiban már sikeresen alkalmazott játékbeli tárgyak kezelését teszi lehetővé más stúdióknak is.
Az egyenlőre béta állapotban lévő API-k és eszközök segítségével "a játék könnyen dobhat tárgyakat a játékosoknak a játékidő, vagy valamilyen más játékbeli cselekvés, vagy helyzet alapján." Ezek a játékbeli tárgyak megmaradnak, hasonlóan a hírhedt TF2-es mütyűrökhöz, és a fejlesztők beállításai szerint arra is lehetőségünk nyílik, hogy bármelyik játék tárgyait eladjuk, vagy kereskedjünk velük a Steam piacterén.
Hasonlóan a Valve lövöldéjéhez, a most bekerült eszközökkel bármelyik fejlesztő megadhat recepteket, amelyek alapján megszerzett tárgyakból új, értékesebb itemeket gyárthatnak a játékosok. Ezzel a rengeteg különböző free-to-play modell közül a TF2-ben ésa DotA 2-ben már bevált módszert más fejlesztők is alkalmazhatják majd a Steamen keresztül (amiknek a forgalmából a Valve természetesen részesedik majd).
Mit gondoltok sok játék átveszi majd az in-game tárgyak Valve-féle rendszerét?