Korábban már írtunk arról, hogy mitől is olyan érdekes a StarCraft és a mesterséges intelligencia kapcsolata, most pedig egy újabb fontos mérföldkőhöz érkezett a Blizzard és a gépi tanulással foglalkozó DeepMind projekt együttműködése.
A DeepMind a Google mesterséges intelligenciák kutatására szakosodott kezdeményezése, melynek keretében már igen komoly eredményeket értek el más játékokban, így egyértelmű lépés volt a számukra, hogy új kihívásokat keressenek. A StarCraft II a valósidejű játékmenete és magasfokú komplexitása révén kiváló jelöltnek tűnt, a legutóbbi BlizzConon pedig be is jelentették, hogy a céggel együttműködve vágnak bele a projektbe.
Most a DeepMind blogján került ki egy bejegyzés, melyben a csapat bejelentette, hogy közzétettek egy olyan szoftvercsomagot, mellyel más csapatok is felhasználhatják a StarCraft II-t kutatási célokra.
A csomag két legfontosabb eleme egy olyan interfész, amelyen keresztül a fejlesztők kívülről vezérelhetik a játékot, valamint egy hatalmas méretű adathalmaz, ami profi játékosok visszajátszásait tartalmazza. A szoftverek egyébként nyíltforrásúak, szóval ha valamelyikőtök esetleg ilyesmit tanul, akkor érdemes lehet már csak azért megnézni, hogy belelássatok a profik munkájába.
Utóbbit értelemszerűen tanítóadatokként lehet felhasználni, amelyekről a korábbi cikkben már részletesebben is meséltünk, hogy miért annyira fontos. Nagyon reméljük, hogy ezekkel az eszközökkel többen is be tudnak szállni az erőfeszítésbe és hamarosan izgalmas, kézzelfogható eredményeket is láthatunk. Nektek hogy tetszik az ötlet?