2004 végén, a Star Wars III: A Sith-ek bosszúja premierje előtt fél évvel a LucasArts több játékkoncepcióval is kísérletezett. Akkor George Lucas úgy gondolta, ezt követően nem lesz több film, így a történet akár egy játékban is folytatódhatott volna.
A 2008-ban megjelent Rogue Leaders: The Story of LucasArts könyvben szerepelt a Star Wars Episode VII: Shadows of the Sith című játék logója, de már akkor is tudtuk, hogy ez egy elvetett projekthez tartozott. Haden Blackman, a LucasArts kreatív igazgatója elmesélte, hogy több mint tizenkét koncepcióval kísérleteztek, fókusztesztelték őket, és kiderült: a játékosok jediként akarnak játszani, és használni akarják az erőt. A Shadows of the Sith főszereplője Ben Skywalker, Luke és Mara Jade fia lett volna (a kiterjesztett univerzumban létezett, de az Az ébredő Erő óta már nem kánon, nem számít), aki a sötét oldal és a fény határán egyensúlyozva olyan képességeket használt, amiket soha nem láttunk azelőtt sem filmekben, sem játékokban.
Neki kellett volna megvédenie az univerzumot a gonosztól: egy Solótól. Ez utóbbi ötlet végül a Star Wars VII filmben él tovább, a koncepció további részeit pedig a The Force Unleashed játékokba vették át, igaz, ott nem egy Skywalker gyermek volt a főszereplő.