Hirdetés

Star Trek: Bridge Crew teszt - nincs varázslat, csak pötyögés

|

A Star Trek: Bridge Crew betartja, amit ígér: megmutatja, milyen lehet a csillagflotta egy hajójának legénységébe tartozni. Nem túl izgi.

Hirdetés

Eddig a nem a Sony kötelékébe tartozó fejlesztők közül még senki sem vette annyira komolyan a VR-t, mint a Ubisoft (meg a Capcom a Resident Evil VII esetében, de az más). A tavaly megjelent Eagle Flight egy új, érdekes élmény volt, már majdhogynem teljes értékű játéknak lehetett nevezni, és többszöri halasztás után megérkezett végre a Star Trek: Bridge Crew is, amelyen látszik a törődés és a ragaszkodás az alapanyaghoz - de ha ez utóbbi nincs, talán jobb is lehetett volna.

Hirdetés

Az egész játéknak az a lényege, hogy a legénység tagjainak szemszögéből élhessük át, milyen a Föderáció egy hajójával manőverezni a végtelen űrben. Négy játékos játszhat egyszerre, mindenki más szerepet kap: egyikük a kapitány, egy másik a kormányos, a harmadik a mérnök, a negyedik pedig a tüzér feladatkörét látja el. Ha egyedül játszunk, alapvetően kapitányként parancsolgathatunk, de ha úgy látjuk, a gép által vezérelt társunk nem megfelelően látja el a feladatát (és ez azért előfordul), átvehetjük a közvetlen irányítást. Akármilyen szerepet is kapunk, végig gombokat fogunk nyomogatni (a kapitány szerepébe bújva a parancsokat menükben mászkálva tudjuk kiadni; ha másokkal kalandozunk, képernyők előhívása miatt nyúlunk kapcsolókhoz); lövészként nem kell célozni, csak kijelölni a célpontot, és megnyomni a plazmaágyú vagy a torpedók gombját. Ez nyilvánvalóan azért van így, mert a filmekben (ez most épp a J. J. Abrams-féle világ) is hasonlóan csinálták, de a pötyögés nem vonja be annyira a játékost, nem olyan izgalmas, mintha egy irányzékkal mérné be a leendő áldozatot. Ha megérkezünk egy célponthoz, a pilóta hátradőlhet: az Aegis egy lomha járgány, nem kell manővereznie, hogy kitérjen a lövedékek elől. A szerepek közül mégis a mérnökét untam a legjobban: ő az energiaelosztásért és a javításokért felel, de ritkán kell bármit is tennie.

A küldetések önismétlők és egysíkúak. A sztori még úgy-ahogy tud izgalmas lenni, de a random missziókban ugyanazok a feladatok váltják egymást. Mindezek tetejébe rengetegszer kell várni. Időbe telik, míg a torpedók használhatóak lesznek, míg fel tudjuk sugározni az embereket egy másik hajóról, folynak a javítások - ilyenkor senki semmi hasznosat nem tud tenni, csak beszélgetni a többiekkel. Egy olyan csapat, amelynek tagjai bele tudják élni magukat a szerepekbe, így is jól szórakozhat, de szerepjátékot papírral, ceruzával és képzelőerővel is lehet játszani, nem kell hozzá VR-szemüveg és egy teljes árú játék.

Star Trek: Bridge Crew
A jó mókához jó legénység is kell.
Ami tetszett
  • kihasználja a Star Trek-licencet
  • csapatban mókás
Ami nem tetszett
  • nem elég interaktív
  • a gombnyomkodás unalmas
  • a küldetések változatosságán is lehetne javítani
Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)