Igazi elhivatottságra van szükség, amikor egy játékkal kapcsolatban az embernek egy olyan előadót kell hallgatnia, aki egyrészt unalmasan beszél, másrészt van egy kis koreai akcentusa.
Ráadásul szíve mélyén valószínűleg mindenki a Mesterre, Will Wright-ra vágyott, helyette viszont Thomas Vu-t hallgathattuk, aki igen derék korai származású fiatalember, csak hát nem jó előadó és nem is Will Wright...
Sebaj, mégiscsak egy olyan játékról beszélt a producer, amely mindannyiunk szívét megmelengette: a Spore-ról...
Sejttől a szuperlényig
De mi is az a Spore? E havi lapszámunkban részletesen kiveséztük, úgyhogy tényleg csak azoknak a „bűnös lelkeknek" mondom el dióhéjban, akik nem olvasták a cikket és még nem hallottak a játékról. A Spore tulajdonképpen egyfajta fejlődés-szimulátor és stratégiai játék keverve, amelyben a sejt állapottól egészen a legintelligensebb, legkomplexebb lényt tudjuk kifejleszteni. A játék elején egyetlen egysejtű lényként úszkálsz a vízben sok más kreatúrával egyetemben és pusztán annyi a feladatod, hogy egyél, fejlődj, és lehetőleg kerüld el, hogy mások megegyenek. Ez a játékrész leginkább a Pacmanre hasonlít. Korai fejlődésed során különböző testrészeket pakolhatsz magadra, amelyekkel növényeket, vagy másféle állatokat lakmározhatsz, ha pedig elég „génpontod" gyűlt össze, akkor végre kiléphetsz a partra.
Innentől kezdve megtanulhatsz fejlődni, harcolni, másokkal különböző módon kommunikálni, törzseket, civilizációkat kifejleszteni, kereskedni és hódítani. A Spore mindeközben különböző régebbi játékokból sorakoztat fel elemeket: a már említett Pacman, Populous, Civilization, Masters of Orion, stb.
Hol dolgozik egy angol kiadó derék munkatársa?
A képeken láthatjátok, hogy az Electronic Arts angliai stúdiója, Cherstey igen csak szép környezetben található: egy hatalmas parkban, erdővel, tóval, kacsákkal, kacsaürülékkel. Na jó, utóbbi nem épp a higiénia csúcsa, de hozzátartozik a feelinghez. Az irodán belül alig lehetett fotózni, filmezni pedig egyáltalán nem: egy idős portás néni majdnem kiverte a kezemből a drága kamerát, amit mellesleg előző este elhagytam és csodával határos módon szereztem csak vissza, úgyhogy le is törtem volna a kacsóját a hölgynek, ha megteszi...
Fényképek azért készültek kint is, bent is: többek között találkoztam Horned Reaperrel a Dungeon Keeperből, egy igazi katonai teherautóval, melyen a Battlefield felirat díszelgett és egy fűszoborral, ami egy... rénszarvast ábrázolt. Ki tudja, talán az EA a Dear Hunter sorozat beszerzésén is gondolkozik...
No és milyen a játék?
A Spore-t személyesen ki tudtam próbálni és határozottan kellemes benyomást tett rám, annak ellenére, hogy jó páran ott ugráltak a hátam mögött, hogy „ők is, ők is!" pedig ez pont az a gém, amivel az ember nyugodtan szeret játszani. A Spore emellett tipikusan az a játék, amiről el sem hinné az ember, hogy mennyire rá lehet kattanni. A grafikája ugyan kicsit olyan, mintha inkább fiatalabbaknak szólna, de a játék mégis rendkívül összetett, ugyanakkor könnyen is kezelhető. Egy biztos: nagyon kíváncsi vagyok már a végső verzióra! (Részletes cikkünket a februári GameStar számában olvashatjátok!)
GameStar