Hirdetés

Spore - londoni stúdiólátogatás!

|

Egyenesen Londonig repültünk, hogy Will Wright következő korszakalkotó játékáról, és a legfrissebb információkról rántsuk le a leplet!

Hirdetés

Igazi elhivatottságra van szükség, amikor egy játékkal kapcsolatban az embernek egy olyan előadót kell hallgatnia, aki egyrészt unalmasan beszél, másrészt van egy kis koreai akcentusa.
Ráadásul szíve mélyén valószínűleg mindenki a Mesterre, Will Wright-ra vágyott, helyette viszont Thomas Vu-t hallgathattuk, aki igen derék korai származású fiatalember, csak hát nem jó előadó és nem is Will Wright...
Sebaj, mégiscsak egy olyan játékról beszélt a producer, amely mindannyiunk szívét megmelengette: a Spore-ról...


Sejttől a szuperlényig
De mi is az a Spore? E havi lapszámunkban részletesen kiveséztük, úgyhogy tényleg csak azoknak a „bűnös lelkeknek" mondom el dióhéjban, akik nem olvasták a cikket és még nem hallottak a játékról. A Spore tulajdonképpen egyfajta fejlődés-szimulátor és stratégiai játék keverve, amelyben a sejt állapottól egészen a legintelligensebb, legkomplexebb lényt tudjuk kifejleszteni. A játék elején egyetlen egysejtű lényként úszkálsz a vízben sok más kreatúrával egyetemben és pusztán annyi a feladatod, hogy egyél, fejlődj, és lehetőleg kerüld el, hogy mások megegyenek. Ez a játékrész leginkább a Pacmanre hasonlít. Korai fejlődésed során különböző testrészeket pakolhatsz magadra, amelyekkel növényeket, vagy másféle állatokat lakmározhatsz, ha pedig elég „génpontod" gyűlt össze, akkor végre kiléphetsz a partra.
Innentől kezdve megtanulhatsz fejlődni, harcolni, másokkal különböző módon kommunikálni, törzseket, civilizációkat kifejleszteni, kereskedni és hódítani. A Spore mindeközben különböző régebbi játékokból sorakoztat fel elemeket: a már említett Pacman, Populous, Civilization, Masters of Orion, stb.

Spore - 46. kp

Hol dolgozik egy angol kiadó derék munkatársa?
A képeken láthatjátok, hogy az Electronic Arts angliai stúdiója, Cherstey igen csak szép környezetben található: egy hatalmas parkban, erdővel, tóval, kacsákkal, kacsaürülékkel. Na jó, utóbbi nem épp a higiénia csúcsa, de hozzátartozik a feelinghez. Az irodán belül alig lehetett fotózni, filmezni pedig egyáltalán nem: egy idős portás néni majdnem kiverte a kezemből a drága kamerát, amit mellesleg előző este elhagytam és csodával határos módon szereztem csak vissza, úgyhogy le is törtem volna a kacsóját a hölgynek, ha megteszi...
Fényképek azért készültek kint is, bent is: többek között találkoztam Horned Reaperrel a Dungeon Keeperből, egy igazi katonai teherautóval, melyen a Battlefield felirat díszelgett és egy fűszoborral, ami egy... rénszarvast ábrázolt. Ki tudja, talán az EA a Dear Hunter sorozat beszerzésén is gondolkozik...

Spore - 9. kp Spore - 11. kp

 

No és milyen a játék?
A Spore-t személyesen ki tudtam próbálni és határozottan kellemes benyomást tett rám, annak ellenére, hogy jó páran ott ugráltak a hátam mögött, hogy „ők is, ők is!" pedig ez pont az a gém, amivel az ember nyugodtan szeret játszani. A Spore emellett tipikusan az a játék, amiről el sem hinné az ember, hogy mennyire rá lehet kattanni. A grafikája ugyan kicsit olyan, mintha inkább fiatalabbaknak szólna, de a játék mégis rendkívül összetett, ugyanakkor könnyen is kezelhető. Egy biztos: nagyon kíváncsi vagyok már a végső verzióra! (Részletes cikkünket a februári GameStar számában olvashatjátok!)

GameStar

Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)