Ezek persze még nem konkrét hirdetések, de az Ubisoft tervei szerint valami hasonlóra kell számítanunk a Splinter Cell: Convictionben. Erről ugyan azon a tegnapi New York-i konferencián esett szó, mint ahol a Blizzard is közzétette jövőbeli játékainak várható megjelenését.
A franciák terve szerint a Splinter Cell: Convictionben egyaránt lesznek statikus reklámok, illetve videóhirdetések. Előbbiek esetében használható tereptárgyak képében maguk a reklámozott termékek tűnnek fel, amiket fel tudunk használni, ha valakit az ún. „torture sequences" verekedős (bárinkább csak verős) részek alatt veszünk kezelésbe. Mondjuk úgy, hogy az alját letörve késként nyomjuk a Coca-Cola üveget a másik arcába, esetleg jól teletömjük annak száját száraz Nesquik gabonapehellyel. Jaj, micsoda halál is lenne az!
A videó és más egyéb plakátszerű hirdetések eladására, az Ubisoft egy saját kis térképet késztett a hirdetőknek, ami megmutatja, hogy a játékos merre fog járni a játékban, merre nézhet, mi fogja megragadni a figyelmét, s így végső soron, hogy hová érdemes helyezni az efféle hirdetéseket.
Nekünk pedig érdemes elgondolkodni azon, hogy egy játék hangulatának jót tesz-e a benne található reklám az által, hogy mondjuk hitelesebbé teszi a környezetet, meg hát a bevételből lehet újabb játékot fejleszteni, vagy csupán ez is egy újabb aljas vadkapitalista húzás, hogy még több szennyet vetessenek meg velünk? Ez persze csak a két véglet. Nektek mi a véleményetek?