A Splatoon 2-ben a játékterek időszakosan váltják egymást, így például nem lehet nyomni mindig csak a hihetetlenül népszerű Salmon Run-t. Főleg az utóbbi miatt hördül fel a tömeg újra és újra, de a Nintendo nem ereszt, erre pedig megvan az oka. Japánban egy kicsit máshogy gondolkoznak a játékfejlesztők, mint ahogy azt mi megszoktuk.
Jordan Amaro, a Splatoon 2 egyik dizájnere 5 éve él és dolgozik Japánban, így van egy kis rálátása a témára.
"Japánban minden élményt a szolgáltató szab meg. Lehet, hogy hallottátok Sheena Iyengar TED-es előadását, ahol elmesélte, hogy megpróbált cukrot kérni a zöld teájába. A személyzet azt válaszolta, hogy 'nem teszünk cukrot a zöld teába' majd azt mondták neki, hogy 'nincs is cukrunk'. Ezután rendelt egy kávét, amihez persze volt cukor. Japánban ez úgy működik, hogy 'ezt mi csináltuk neked, és szerintünk így fogod a legjobban élvezni'. Ezért van az, hogy a Splatoon 2-ben néhány óránként forognak a térképek és a játékmódok. Azt kérdezed, hogy 'én megvettem ezt a játékot, miért nem élvezhetem úgy, ahogy én akarom'? Mi nem így gondolkozunk. Igen, valóban megvetted a játékot, de azt mi csináltuk. Eléggé biztosak vagyunk abban, hogy hogyan lesz élvezhető a játék. Ha kitartasz és túljutsz a kezdeti ellenálláson, akkor életed kalandjára viszünk. Tényleg szeretni fogod."
Amaro hozzátette, hogy ha a Salmon Run mindig elérhető lenne, akkor az összességében egy rosszabb élménnyé válna, mint így. Ez sokaknak ellenszenves hozzáállás lehet, de ez nem változtat azon, hogy odaát ez így megy. Legalább nem fogjuk megunni a dolgot.