A hosszabb ideje aktív, több játékot is jegyző fejlesztőcsapatoknak általában kialakulnak azok a jól felismerhető stílusjegyeik, amelyek visszaköszönnek alkotásaikban, még akkor is, ha nem ugyanabba a franchise-ba, vagy akár teljesen eltérő műfajba sorolhatók. Az Arkane Studios esetében ilyen például a képességek és eszközök kreatív felhasználását ösztönző, lehetőségek és megoldások széles tárházát kínáló játékmenet, valamint az azt hibátlanul kiszolgáló pályadizájn. Ezek alapjait már a 2002-es Arx Fatalisban, majd a négy évvel később debütált Dark Messiah of Might & Magicben is fel lehetett ismerni, ám a 2012-es Dishonored volt az, amelyben már ténylegesen ki is teljesedtek.
A PC-re és PlayStation 5-re már tavaly, Xbox Series X|S-re viszont csak idén szeptemberben megjelent Deathloopra szintén érvényesek az imént felsoroltak, méghozzá oly mértékben, hogy egyes játékosok mélyebb, szorosabb kapcsolatot feltételeztek a visszatérő játékelemeknél és mechanikáknál.
A legutóbbi Xbox podcastban (körülbelül 45 percnél kezdődik a kérdéses rész) aztán az Arkane lyoni irodáját vezető Dinga Bakaba megerősítette a gyanút: a Dishonored és a Deathloop közös univerzumon osztoznak. Utóbbi értelemszerűen a jövőben játszódik, jóval a Dishonored szériát egyelőre lezáró Death of the Outsider után. És tudatosan nem verték ezt nagy dobra, hanem hagyták, hogy a játékosok maguk fedezzék fel az összefüggéseket, továbbá azt akarták, hogy a saját karakterekkel és történetekkel rendelkező Deathloop önmagában is meg tudjon állni a lábán. Az a világ, amit az időhurokba csöppent Colt bőrébe bújva felfedezhetünk, voltaképpen válasz arra a kérdésre, hogy mi lesz azután, ha már a Kívülálló nem létezik.
Bakaba elismerte, hogy tele van a játék utalásokkal, némelyiket könnyebb összekapcsolni a Dishonoreddel, másokat nehezebb. Az egyik kedvence a Heritage Gun nevű sörétesbe gravírozott apró Dunwall Tower logó.