Minden csapat különböző okokat talál arra, hogy miért fontos egy adott platformhoz ragaszkodni, de azt mindenképp látjuk, hogy az új generáció hajnalán mindennél fontosabb lett a konzolgyártók számára a lehető legjobb címek felhalmozása. Viszont Adam Boyes, a SCEA vállalati kommunikációs alelnöke szerint ez hosszútávon senkit sem juttat valódi előnyhöz.
Boyes a nemrégiben megrendezett IndieCade egyik prezentációja keretében beszélt arról, hogy ő azt szeretné, ha a fejlesztők sikeresek lennének akkor is, ha ehhez egyszerre több platform kell: "Jelenleg az exkluzív címek csak arra jók, hogy a konzolgyártók felvághassanak velük. Hosszútávon senki sem nyer rajtuk, és a fejlesztőknek most lehetősége van nagyon sok platformon keresztül eljutni az emberekhez. Azt akarjuk, hogy ők sikeresek legyenek.”
Hozzátette, hogy míg az exkluzivitás segít az eladásokban, hosszú távon nem látja, hogy hasznot hozna a konzolgyártóknak, és a fejlesztőknek. Lehet benne valami, hiszen az évek múlásával már csak megosztja majd a játékosokat, ahelyett hogy motiválná őket. De ugyanakkor hazudnék, ha azt mondanám, hogy a Metal Gear Solid 4 nem játszott nagy szerepet a PS3 beszerzésében.
Ti mit gondoltok erről? Vettetek már konzolt csupán egy-két cím miatt?