Hirdetés

Sokkal jobban fut az Xbox játéka PlayStation 5-ön, mint Series konzolokon

|

Kellemetlen helyzetbe navigálta magát a Microsoft a PlayStationre és Nintendo Switchre is kiadott Pentimenttel.

Hirdetés

Új időszámítás kezdődött a minap az Xbox életében, ugyanis a Phil Spencer vezette Microsoft Gaming azt a keményvonalas rajongók által meglehetősen rosszul fogadott döntést hozta, hogy több korábbi exkluzívot is elérhetővé tesz rivális platformokon. Február 22-én meg is jelent a Pentiment PS4-re, PS5-re és Nintendo Switchre, amit a Hi-Fi Rush PS5-ös premierje követ majd március 19-én. Ezután a Grounded PS4-es, PS5-ös és switches debütjén a sor - április 16-át írja fel magának, akinek felkeltette az érdeklődését. Végezetül pedig április 30-án PlayStation 5-ön is vitorlát bont a Sea of Thieves.

A redmondiak szerint a csupán egy limitált játékszelekciót érintő kísérletről, a konkurencia irányába történő óvatos nyitásról van szó, ami akár még jól is elsülhet, ám rejt magában bizonyos, az Xbox brandet erodáló kockázatokat. Nem is kellett sokáig várni arra, hogy az első akna Phil Spencerék arcába robbanjon.

Hirdetés

Kiderült ugyanis, hogy az Obsidian Entertainment 2022 novemberében megjelent középkori krimije lényegesen jobban fut PlayStation 5-ön, mint Xbox Series X-en vagy Series S-en. Noha egy, a Pentimenthez hasonlóan komótos játékmenettel operáló, 2D-s alkotás nem feltétlenül igényelné, attól még a PS5-ös verzió 120 fps-sel fut, miközben a Microsoft jelenlegi generációs konzolcsaládján ennek az értéknek a fele a képfrissítési ráta felső határa.

Josh Sawyer, a Pentiment projektvezetője gyorsan igyekezett tisztázni az X-en, hogy egy már azonosított bug miatt került hátrányba az Xbox Series X|S-es változat, és rövidesen orvosolják a hibát, azonban a baj már megtörtént. Valószínűleg úgy tervezték, hogy az xboxos patch 22-én élesedjen, gondoskodva a platformok közötti paritásról, ám az utolsó pillanatban homokszem került a gépezetbe.

Sawyer posztja ahelyett, hogy lecsillapította volna a kedélyeket, csupán olaj volt a tűzre: sokan nem értik, hogy miért kellett a multiplatform megjelenésig várni ezzel a frissítéssel, mint ahogy pár napja azt is az Obsidian szemére vetették, hogy az Xbox család tagjaként a dobozos kiadások beharangozásakor az utolsó helyre száműzte az Xbox Series X-es verziót, amit így kitakar a switches és az élre tett PS5-ös változat a promóciós grafikákon.

Az ilyesféle, könnyen elkerülhető gikszerek miatt igazoltnak látják a félelmüket, hogy a jövőben a konkurens platformok közönségének kegyeit kereső Microsoft másodrendű polgárokként kezeli majd őket.

Nem akarsz lemaradni semmiről?

Rengeteg hír és cikk vár rád, lehet, hogy éppen nem jön szembe GSO-n vagy a social médiában. Segítünk, hogy naprakész maradj, kiválogatjuk neked a legjobbakat, iratkozz fel hírlevelünkre!


Hirdetés
Hirdetés
0 mp. múlva automatikusan bezár Tovább az oldalra »

Úgy tűnik, AdBlockert használsz, amivel megakadályozod a reklámok megjelenítését. Amennyiben szeretnéd támogatni a munkánkat, kérjük add hozzá az oldalt a kivételek listájához, vagy támogass minket közvetlenül! További információért kattints!

Ne maradj le a legfontosabb hírekről! Engedélyezd az értesítéseket, cserébe elsőként tudod meg, ha bejelentik a Half-Life 3-at! (Nem spamelünk, becsszó!)