Meglehetősen hosszú és kacskaringós utat hagyott már maga mögött a Hans Ruedi Giger (csak annyit mondunk, hogy Alien) és Zdzisław Beksiński (a The Medium fejlesztőit is megihlette) munkássága által inspirált Scorn, de még mindig nincs olyan állapotban, hogy ki lehessen adni. A szerb illetőségű Ebb Software még 2013-ban vágott bele a fejlesztésbe, amelynek egy pontján az epizodikus megjelenés is terítéken volt.
Az azóta eltel években hol eltűnt, hol újra felbukkant a Scorn; gyűjtött egy kis pénzt a Kickstarteren is, majd legutóbb az Xbox közelében kötött ki. Az nem tudjuk, hogy mit kért és kapott a csapat azért cserébe, hogy az Xbox Game Pass és a PC Game Pass kínálatában debütáljon a biopunk túlélőhorrorként definiált alkotás, ahogy az sem egyértelmű még, hogy várható-e más platformokra, és ha igen, mikor.
Bár korábban még úgy festett, hogy 2021 folyamán végre elkészülhet, egy szeptemberi közleményből kiderült, hogy a több más indie fejlesztővel együtt kollektívába tömörülő és Kepler Interactive néven kiadót létrehozó Ebb Software-nek több időre van szüksége. Ráadásul nem is kevésre, mert egy friss trailer (és az azt kísérő sajtóközlemény) alapján a Scorn 2022 októberében érkezik meg PC-re, valamint Xbox Series X és Series S konzolokra.
Ezzel párhuzamosan a fejlesztőcsapat közzétett egy hosszabb bejegyzést a játék Kickstarter-oldalán amelyben bepillantást enged a Scorn kulisszái mögé, megismerhetjük a fejlesztési procedúra bizonyos részleteit, és a művészeti csapat is mesél a munkájától.
Lennél a GS közösség tagja? Gyere a GS Party/Chat Facebook csoportba, dobj fel témákat, dumálj régi és új GS írókkal, olvasókkal!
Ljubomir Peklar ügyvezető, akinek nemrég sikerült magára haragítania a játékosokat a következő üzenettel fordult azokhoz, akiknek a rengeteg késés dacára is ott virít a Scorn a várólistájukon:
"Nagy örömünkre szolgál, hogy újabb részleteket oszthatunk meg a játékról és megjelenési dátumáról. A Scorn mindannyiunk szenvedélye a stúdióban. Azt akarjuk, hogy az atmoszférája, az utazás, a tapasztalat, vagyis a játék minden pillanat képes legyen valamilyen érzelmet kiváltani. Reméljük, hogy a Scorn azután sem hagyja nyugodni a játékosokat, hogy a végére értek. Alig várjuk, hogy még többet mesélhessünk róla, ahogy közeledünk a megjelenéshez."
Nektek tetszik a Scorn koncepciója? Ki fogjátok majd próbálni?