Ha esetleg úgy érzed, évről-évre sokkal több játékot zúdít ránk a videójáték-ipar a kelleténél, akkor tudd, nem tévednek az ösztöneid, viszont az, amennyit te soknak érzékelsz, valójában csak a jéghegy csúcsa. 2024 folyamán ugyanis nem kevesebb, mint 18 825 új játék jelent meg a Steamen. Ez jócskán felülmúlja az egy konzolgeneráció alatt a Sony, a Nintendo és a Microsoft gépeire készülő játékok számát is. Viszonyításképpen Xbox One-ra 2910, PlayStation 4-re 3460, Switchre 4808 cím érhető el jelenleg.
Ráadásul a növekedés mértéke is megdöbbentő, ugyanis egy évvel korábban "csak" 14 311 új játékkal tudott büszkélkedni a Valve piactere, ami egyébként szintén rekorddöntést eredményezett.
Mondanunk sem kell, hogy a játékosok zöme csak az újdonságok 1 százalékáról szerez tudomást, vagy még annyiról sem, de talán jobb is így, mivel annak a 18 825 új játéknak a túlnyomó része - felesleges szépíteni - szemét. Statisztikailag lehet, hogy jól mutat, de játékként értékelhetetlen. Ezt támasztja alá a SteamDB is, amely a 2024-ben debütált címekből csupán 3937-et kategorizál teljes értékű alkotásként, a fennmaradó 14 888-ra pedig limitált játékként hivatkozik. Jelen esetben ez azt jelenti, hogy korlátozott profil testreszabási funkciókkal rendelkeznek, mert nem teljesítettek bizonyos kritériumokat, például a játékosbázisuk számára és az eladott példányszámra vonatkozóan.
Még egy beszédes adatunk van, ami rávilágít, hogy mennyire torz a Steamről kialakult kép. Jóllehet, a platformon folyamatosan növekszik a felhasználók száma, ahogy az egy adott pillanatban aktív játékosoké is, az ünnepek alatt pedig közel 40 millióan logoltak be, cirka 8 millióval többen, mint tavaly, a legtöbben régebbi címeket pörgetnek, és azokból is csak keveset. Egy átlagos Steam-felhasználó 2024-ben csupán 4 játékot indított el egész évben.
Semmi spam, csak napi 2-3 értesítés Viberen, hogy képben maradj a játék- és filmvilág, a geek kultúra legérdekesebb híreivel.