Gyakran látjuk független fejlesztők játékainál a pixelart megjelenítést, de ezt is lehet jobban és rosszabbul csinálni. Annyira ígéretes projektet azonban kevesen raktak össze, mint amivel az 81monkey próbálkozik.
A World of Anterra fejlesztőit nem titkoltan a The Elder Scrolls V: Skyrim ihlette, de nagyon messze vannak attól, hogy Skyrim-másolatnak lehessen titulálni a játékukat. Az Anterra egyrészt egy felülnézetes pixelart móka, másrészt jóval tovább megy bizonyos elemekben, mint a Bethesda sikerjátéka.
Egy hatalmas helyszínt járhatunk majd be, ahol az emberek tőlünk függetlenül élik mindennapi életüket. Sokukkal beszélgetésekbe is elegyedhetünk majd, de a dialógusrendszer jóval részletesebb lesz, mint amit a többi RPG-től megszokhattunk. Szabadon írhatunk válaszokat a világ lakóinak, kikérdezhetjük majd őket a mindennapjaikról, és akár szójátékokba is elegyedhetünk velük.
Ami a harcokat illeti, egy mély, körökre osztott rendszert kapunk, de szerephez jut a crafting is. Persze lesz egy rakat küldetésünk, és még NPC-kre szabott melléksztorikba is belekeveredhetünk.
Megvalósítani mindazt, amit a trailer mutatott, egy nagyon komoly feladat lesz. A fejlesztők eleinte 99 912 dollárt kértek az érdeklődőktől Kickstarteren, de ezt már sikerült átlépni.