Ugyan vannak, akik a multiplayer miatt szeretik a sorozatot, a rajongótábor nagy része a mesterséges intelligencia ellen szokott játszani a Sid Meier's Civilization VI meccseiben is. Eközben rengetegen vették észre, hogy az ellenfeleik elég furcsán viselkednek, amint nemrég kiderült, egy elgépelés miatt.
Az új részben mindegyik vezetőnek vannak saját, előre meghatározott személyiségjegyei, ennek ellenére sokan azt vették észre, hogy minden más kárára a vallását próbálta meg fejleszteni a legtöbb vezető. Az egyik játékos bele is ásta magát a játék fájljaiba, hogy kiderítse ennek az okát, nemrég pedig meg is találta. Abban a kódrészben, ahol a termelés, a tudomány, a kultúra, az arany és a hit közötti egyensúlyt állították be a Cilvization VI fejlesztői, a "yield" szót helytelenül "yeild"-nek írták. Emiatt az általuk beállított alapértelmezett értékeket egyszerűen nem veszi figyelembe a mesterséges intelligencia és úgy fejleszti a vallását, mintha nem lenne holnap. A Firaxis jobb híján megköszönte a rajongóknak, hogy felhívták a figyelmüket a hibára és megígérték, hogy a következő frissítésben kijavítják.