Az utóbbi időben a mikrotranzakciók egy több online móddal rendelkező játékba kerültek bele és amióta bejelentették, hogy a Ryse: Son of Rome is gazdagodik ezzel a lehetőséggel, egyre kevesebben fogadnak a sikerére. A Crytek most igyekszik megnyugtatni a játékosokat.
A Crytek elmondta, hogy a Ryse: Son of Rome mikrotranzakciói hasonlóan működnek majd, mint a FIFA Ultimate Team. Multiplayerben a játékosok aranyat gyűjtögetnek az arénában, amit később különböző osztályozott fejlesztésekre költhetnek, de ezeket igazi pénzen is megvásárolhatják. Viszont ahhoz, hogy egyes csomagokat megvásárolhassanak el kell érniük egy bizonyos fejlettségi szintet.
"Azért csináltuk így, hogy ne legyen pay-to-win a játék. A mikrotranzakciók csak kényelmi szempontokból vannak ott. Teljesen opcionálisak és semmilyen formában sem befolyásolják a normál játékmenetet. Az összes tartalom elérhető mikrotranzakciók nélkül is" - mondta a Microsoft egyik producere, Justin Robey.
A Ryse fejlődési rendszere eleinte nem tartalmazta a mikrotranzakciókat, csak később adták hozzá a játékhoz, mert a tesztelés alatt kiderült, hogy egyes játékosok szerettek volna alternatív módon hozzájutni bizonyos fejlesztésekhez anélkül, hogy grindolniuk kellett volna aranyat.
A Ryse: Son of Rome megjelenése az Xbox One érkezésével együtt várható.