Ugyan ma már nem sok szó esik a Rise of the Tomb Raider ideiglenes exkluzivitásáról, de akiben mostanáig megmaradt az akkori lelkesedés, az egy elég pöpec csomagot kap a 20 Year Celebrationnel. Erről osztottak meg néhány érdekes részletet a készítők a PAX Westen tartott panelbeszélgetésen.
Így például elmondták, hogy nekik is nagyon különleges élmény volt a Croft birtok elkészítése, amihez sok valódi nemesi birtok épületeit tanulmányozták. Az elég rossz állapotban lévő háznak a Lara's Nightmare módban is egyre több részét fedezhetjük majd fel (minibosszok legyőzésével nyithatunk meg új területekt), de némelyik szobát itt sosem oldhatunk majd fel. A Rise of the Tomb Raider sztorija szempontjából igazán fontos helyszíneket csak a szintén újonnan bemutatkozó Blood Ties fejezetben láthatjuk.
A Crystal Dynamics tagjai arról is beszéltek, hogy régóta szerettek volna valamit alkotni a sorozatban a virtuális valóság felhasználásával, a PS4-es megjelenés pedig jó alkalmat adott erre. VR-módban egyébként válogathatunk egy hagyományos, de a virtuális valóságban gyakran rosszullétet okozó mozgás és a több játékban kiválóan bevált teleportálós megoldás között. Szintén újdonságnak számít a kooperatív Endurance mód is, amibe egy ki csavart vittek a Rise of the Tomb Raider készítői. Úgy gondolták, mindenki szívesebben irányítaná Larát, mint a társát, Nadiát, így mindkét játékos az ifjú Croftnak látja majd saját karakterét, pont ellenkezőleg, mint játékostársa.
Hasonlóan a virtuális valóság kipróbálásához egyébként a co-oppal is egy régen várt kísérletet vihettek véghez, ahol a csapdák sokkal halálosabbak lesznek, mint az alapjátékban. Két játékos esetében ugyanis furcsa lenne megoldani a sztorimódban megtapasztalt időlassítást. A 20 Year Celebrationben debütáló csapatjátékot egyébként azzal is segítik, hogy könnyen megjelölhetünk tárgyakat (különböző nyersanyagokat, vagy veszélyforrásokat például), amikre fel szeretnénk hívni társunk figyelmét.
Az új kiadásban egyébként lesznek újrajátszható fejtörők is, amiknek egyenként nagyjából három-négyszáz variánsa lehet és a készítők szerint ezeket részben a Keep Talking and Nobody Explodes bombái ihlették. Továbbá elmondták azt is, hogy a Blood Ties után nem terveznek több Rise of the Tomb Raider DLC-t, egy következő epizód készítését pedig egyáltalán nem kommentálták. A tetteik viszont sokkal beszédesebbek. A kérdésekre válaszolva végül elmondták, hogy nem hivatalos formában ugyan, de részt vettek a 2018-ban bemutatkozó Tomb Raider film készítésében is, ugyanis véleményezték a forgatókönyvet.
Ti kipróbáljátok majd a PS4-es változattal érkező újdonságokat?