A League of Legends korunk egyik legnépszerűbb videojátéka, jelenleg is több tízmillióan játszanak vele világszerte. Ennél fogva érthető, hogy a játékot alátámasztó technikai háttérrel szemben magasak az elvárások, a Riot Games pedig nem is vette félvállról a feladatot.
A lag az online játékok egyik legnagyobb problémája, ezt pedig a játékfejlesztők is tudják. A Riot is szerette volna ezt a gondot a lehető legjobban megoldani, viszont a nagyobb internetszolgáltatók, mint AT&T vagy a Comcast nem nagyon segíttek nekik, ezért a cég egyszerűen úgy kerülte ki az akadályt, hogy megépítették a saját hálózatukat a játékhoz.
A különbejáratú internet - amit megalkottak - optikai kábeleken keresztül működik és a csapat állítása szerint az egyik leggyorsabb hálózat az egész kontinensen, a 80 milliszendumos ping alatti tartományban mozgó játékosok száma 50 százalékról 80 százalékra nőtt, gyakorlatilag egy éjszaka alatt.
Hatalmas mérnöki teljesítmény megépíteni egy ilyen hálózatot, aki pedig szeretne jobban belemenni a technikai részletekbe, az meg is teheti, ha elolvassa a Riot két részes blogbejegyzését, ahol elmagyarázzák az egész működését.
Ti észrevettétek a javulást?