Ted Price, az Insomniac vezérigazgatója egy interjúban osztotta meg nézeteit azzal kapcsolatban, hogy a Resistance játékok neve miért nem ugrik be egyből azoknak, akik a Sony valamely konzoljára gondolnak.
"A cégen belül vannak elméleteink arról, hogy a Resistance miért nem lett Halo," - mondta Price. "Az egyik ilyen elmélet az, hogy a Resistance 2-n sokat változtattunk az első részhez képest, és olyan módon leptük meg a játékosokat, amire valószínűleg nem számítottak. Lehet, hogy ez nem volt jó dolog. Az alap működés néhány elemének megváltoztatása erős kritikát eredményezett."
"A Resistance 3-mal visszatértünk a hagyományos játékmechanikához, amit a játékosok szerettek, majd egy személyesebb sztorit kreáltunk. Véleményünk szerint eképpen mozdítottuk előre a franchise-t olyan módon, ami egyedülálló volt a belsőnézetes lövöldözős játékok kategóriájában."
"Nagyon büszkék vagyunk a Resistance 3-ra. A csapat nagyon személyes kapcsolatot alakított ki a Resistance 3-mal."
A vezérigazgató azt is elárulta, hogy az Insomniac-nak egy nagyon egyszerű ok miatt nem vitte át a szériát PlayStation Vitára: nem volt elég kapacitásuk. Ennek következtében a Resistance: Burning Skies a Nihilistic stúdiójában készül, ami miatt Price-ék egyáltalán nem aggódnak, kíváncsian várják, hogy a másik stúdió hogyan viszi tovább a sorozatot. Az Insomniac jelenleg a Ratchet & Clank: Q-Force-on és a jelenleg FUSE néven futó projekten dolgozik.