Kétféle Resi játékos van: aki a felfedezést, a rejtélyeket, a nyomasztó hangulatot szereti könnyed zombiirtással egybekötve, illetve a kihívásokat kereső hardcore túlélő, aki a játék végén az "S+" feliratot szeretni szemlélni a képernyőn. Utóbbiak most örülni fognak, mert Hunk kalandja után az ingyenes DLC három olyan menetet ad hozzá a Resident Evil 2 extra módjához, amely egy időre ellát minket kihívással.
A bénáknak köszönjük a részvételt
A magamfajta bébipapi, aki Assisted módban nyomta a kalandot, most mehet a sarokba bohóc sipkában tapsikolni, ugyanis az elején le kell szögezni, a Ghost Survivals nem udvariaskodik, nem akar casual szerepben tetszelegni, itt bizony már le kell tenni valamit az asztalra, ha el akarsz jutni a menetek végére.
Három kis "történet" vár arra, hogy végigvigyük. Azért írtam idézőjelbe a történet szót, mert nagy sztorit nem érdemes remélni, nincs dramaturgia, sem a fő kampányhoz kapcsolódás. Alapvetően ezek képzeletbeli forgatókönyvek, amelyek csak eljátszanak a gondolattal, hogy mi lett volna, ha... Például Robert Kendo, a Kendo fegyverbolt tulajdonosa nem végez magával, miután elvesztette a családját, hanem egy rádiójelet követve egy ismerős nyomába ered, Katherine Warren, Raccoon City polgármesterének lánya megöli a rendőrfőnököt, és lemászik a kísérleti asztalról (ahol egyébként Sherry megtalálta), és az Umbrella csapat egyik zsoldosa sem hal meg Birkin támadása után, hanem kétségbeesetten kiutat keres.
Túlélés mesterfokon
A három "kampány" (értitek, mint a "történet") nem sokat vacakol az alaphelyzet vázolásával, pár kép és egy rövid szöveg segítségével rak sínre minket, aztán indulhat a kb. negyed órás rémálom. Alapvetően csillagokkal jelölik, hogy melyik karakterrel milyen nehéz kaland vár ránk (az ottfelejtett katona a legkeményebb), de van egy gyakorló mód is, ahol a végén elért pontszám nem számít, csak arra jó, hogy ne essünk-keljünk folyamatosan az éles menetben. Ott több a töltény és a túlélőcsomag, a szörnyek is gyengébbek, mégis megizzadtam hazafutás közben. Aztán jön a valódi kihívás: korlátozott erőforrás, szinte semmi növény vagy spray, és futni kell, ha kedves az életünk. Minden szereplőnél más fegyverek és kiegészítők vannak, de ez kb. semmire sem elég, itt nem lehet mindenkit megölni, csak lelassítani, manőverezni és loholni tovább a körülöttünk tobzódó zombik és szörnyek tömegében.
És ez bizony nehéz meló. Cuccot csak automatákból szerezhetünk, amelyek elszórva jönnek szembe bizonyos pályaszakaszok mentén, és ilyenkor is csak egy dolgot választhatunk, illetve hátizsákos zombikat lootolhatunk ki, ha éppen sikerül elérnünk őket a démoni tömegben. Nem a legfényesebb kilátások, saját erőforrásunk igen hamar elfogy, szóval bőgve, sikítozva próbálunk futni a cél felé. Hogy mi ebben a jó? Az a mámor, amikor véletlenül sikerül, a megnyitható kiegészítők (főleg idióta jelmezek) és persze a versengés a többi Resident Evil játékossal időre, pontszámra, sebzés nélküli menetre (ezt konkrétan nem tudom elképzelni, hogy lehet, de láttam már olyan gameplay videókat a kampányból is, hogy inkább kussolok, maradok amatőr tisztelettel).
Ha ügyesek vagyunk és sikerül végigvinni mind a három minijátékot (nem gyakorlómódban), akkor egy negyedik sztori is megnyílik, amely gyakorlatilag egy Horde Mode, amelyben Daniel Cortini sheriffnek kell túlélnie az éjszakát, amíg a mentőhelikopter megérkezik. Végtelen töltény szerezhető meg itt, ellenben rengeteg zombi kerget minket majd - mondanom sem kell, hogy én még nem jutottam el ide, olyan kis főzelék vagyok, szóval nézzetek meg inkább egy videót róla:
Új szörnyek is kellenek, persze
Hogy ne legyen olyan egyszerű az élet - ha megengedjük magunknak azt a luxust, hogy az eddigieket egyszerűnek nevezzük, de akkor már legyünk következetesek: "egyszerű" -, új ellenféltípusokat is sikerült belekavarni a játékba, amelyek tovább csavargatják mentálisan a mellbimbónkat. Vannak lila ködöt robbantó zombik, amelyek persze mérgeznek, és olyan ocsmány lények, amiket csak erős lövedékekkel érdemes sebezni. Melléjük csapódva akarja vesztünket persze a kampányból megismert teljes vírustörzs minden manifesztációja, hogy sírjon anyánk napestig. A kulcs persze a pályák megismerése, az ellenfelek elhelyezkedésének kitanulása, és a taktika; rájönni, hogyan lehet a lehető legkevesebb lövést leadva eljutni a végpontig.
Ez jól hangzik így elméletben, de a Resident Evil 2 itt mutatja meg igazán (ha Hunk nem lett volna elég), hogy milyen keményen is bánik játékosaival. Mégis csak ajánlani tudom, jó gyakorlás ez, főleg azoknak, akik szeretnék a kampányt is kimaxolni a legnehezebb fokozaton. Nem lett volna rossz persze egy sztori DLC sem emellé, mert a klasszikus hangulat most háttérbe szorul, de nem panaszkodom, a Survival cím kötelez, pontosan azt kaptuk, ami ettől várható volt. Érdemes gyakorolni, taktikázni, és persze rohanni az életünkért, akkor szórakoztató kis ingyenes móka lesz ez, ha viszont az adrenalinpumpa taposása nem a ti stílusotok, akkor itt kevés babér terem.
Megértem, én is öreg vagyok már az ilyesmihez...