A Resident Evil 2-t a széria veteránjai és az újoncok is nagyon szerették, mi is nehezen tudnánk olyan sarkalatos pontokat találni, amit másképp kellett volna csinálni a fejlesztés során. Egy játék útja a korai tervektől a végleges verziót tartalmazó aranylemezig azonban nem nyílegyenes, menet közben sok egyébként remeknek tűnő ötlet is lemorzsolódik. Pontosan ilyen, végül elvetett tervekről meséltek most a Resident Evil 2 fejlesztői.
Egy kerekasztal beszélgetésen került szóba az, hogy milyen funkciók és változtatások végezték végül a vágóasztalon. Az eredeti tervek szerint például két újabb perspektívát is választhattunk volna, a végül elfogadott váll fölötti kamerás, külső nézett mellett: egyrészt visszatért volna a Resident Evil VII-ben bevezetett belső nézetes mód, másfelől pedig a nosztalgia jegyében az eredeti, fix kameranézetes megoldást is választhatták volna azok, akik a teljes múltidézésben hisznek.
Kiderült az is, hogy az alkotók be akartak hozni egy teljesen új ellenféltípust, ami "condemned" névre hallgatott. Ezek a rondaságok az árvaházban ijesztgettek volna bennünket különböző jump scare-ek formájában, de végül pár vázlatrajznál tovább nem jutott el a koncepciójuk. Nem tündérmeséből szabadult szereplők ezek a "condemned" lények, ez az egyik ilyen rajz alapján teljesen bizonyos.
Felmerült ötletként a Tyrant átalakítása is: a Capcom illetékesei azt tervezték, hogy egy jóval fémszerűbb külsővel ajándékozzák meg őkelmét, de mint ismeretes, végül a klasszikus küllem mellett döntöttek (persze kalappal). Végezetül elméleti szinten azt a koncepciót is kitárgyalták, hogy esetleg be kéne iktatni pár extra külső helyszínt, hogy ne legyen annyira a klasszikus belső terekhez kötött az egész játék.
A teljes beszélgetést az alábbi videóban találjátok meg.
Szerintetek kár volt kihagyni az említett extra lehetőségeket a Resident Evil 2-ből, vagy nem hiányoztak ezek a funkciók, jól döntöttek az alkotók?