A streamingszolgáltatók már alkalmazzák azt a módszert, hogy a standard vagy prémium előfizetés mellé elérhetővé tesznek egy olcsóbb változatot is, amiért kevesebbet fizetnek ugyan a felhasználók, cserébe viszont el kell viselniük a reklámokat. Ugyanez a módszer beférkőzhet a játékiparba is, noha a mobiljátékosoknak már nem kell bemutatni ezt a rendszert, tapasztalták eleget.
Jó ideje érkeznek már különféle jelentések azzal kapcsolatban, hogy a legnagyobb vállalatok kísérleteznek a reklámok beépítésével a videojátékokba, tavaly például a Business Insider számolt be arról, hogy a Microsoft állítólag elkezdett dolgozni egy olyan rendszeresen, amely segítségével a free-to-play Xbox játékokba hirdetéseket lehet majd elhelyezni a jövőben. Később aztán a Bloomberg felhívta rá a figyelmet, hogy forrásai szerint a Sony is fejleszt egy hasonló rendszert.
A szándék tehát megvan, de hivatalosan egyelőre még egyik kiadó sem lépett a tettek mezejére. Tapogatózások azonban vannak arra vonatkozóan, hogyan viszonyulnának ehhez a játékosok. Ezúttal Sarah Bond, a Microsoft játékokért felelős alelnöke adott interjút a Rolling Stones magazinnak, és a beszélgetés során nekiszegezték a kérdést, hogy mit gondol, hogyan lehetnek a fejlesztők sikeresek Xboxon. Bond elmondta, hogy a Game Pass egy remek lehetőség a csapatok számára, de ez csak egy üzleti modell a sok közül, és tervezik más stratégiák megvizsgálását is:
"Beszéltünk arról, hogy más modellekkel kísérletezünk, például mit jelent a játékokban való reklámozás, ami a mobilokon jobban elterjedt - vannak-e olyan modellek, amelyek jól működnek a PC-n és a konzolokon? Vannak-e más modellek, ahol esetleg 'időzített játékszeleteket' és ehhez hasonló dolgokat használhatunk? Ha az alkotóknak lehetőségeket és választási opciót biztosítunk, akkor kísérletezhetnek, és azt csinálhatják, amit szeretnek, és valójában magával ragadóbb és kreatívabb élményeket hozhatnak létre anélkül, hogy bele kellene illeszkedniük egy sémába".
Bond nem fejtette ki bővebben, hogy mire gondolt az "időzített játékszeletek" kifejezés alatt, így csak tippelni tudunk, de talán olyasmiről lehet szó, mint amit a Capcom csinál a Resident Evil demókkal vagy az Electronic Arts az EA Play esetében, tehát meg van szabva, hogy hány órán keresztül nyüstölhetjük a játékot vagy annak egy részét. Hasonló modellje már most is van egyébként a Microsoftnak, az Xbox Free Play Days hétvégente 3-4 játékot tesz átmenetileg játszhatóvá, majd az időszak leteltével kedvezménnyel megvásárolhatjuk őket. Lehet, hogy hasonlót terveznek, csak a legújabb címekkel, kisebb mértékben, és nem kell majd hozzájuk Game Pass/Live Gold se?
Videótesztek, magyarázók, érdekességek, beszélgetések, livestreamek, végigjátszások, magyar feliratos előzetesek.