Ha achievement rendszerről esik szó valahol, többségünknek a Call of Duty 4-ben megismert, extra juttatások, és az ezekért végrehajtandó -néha egész poénos- feladatok jutnak eszünkbe, s most tegyük félre az ezt a megoldást magukénak tudó MMO-kat. Jobban belegondolva az achievement érméjének is két oldala van. Egyfelől szórakoztatja a játékost, másfelől pedig lehetőséget ad a készítőknek, hogy ezen lehetőségekkel közvetve irányítsák a játék alakulását. A CoD4 -ben, ez egy remek húzásnak bizonyult, ami a World at War-ból sem maradhatott ki. De mi a helyzet a Red Orchestra: Ostfront 41-45-el? Mennyire fér bele a második világháború FPS-szimulátorába egy ilyen jutalomrendszer? Nos, hamarosan megtudjuk.
A játékot jegyző Tripwire Interactive a napokban egy új fórum topicban fordult a lelkes RO közösséghez, amiben számot adtak legújabb elképzelésükről. Ezek szerint hamarosan a Steam rendszer előnyeit kihasználva egy saját achievement rendszerrel gazdagodik a díjnyertes UT 2004 mod, s már csak az a kérdés, hogy ez pontosan milyen jutalmakat osztogasson. A jogosan felmerülő aggályok, miszerint a „gránáttal egyszerre nyírj ki 10 embert" típusú feladatok a földig rombolnák a Red Orchestra különösen csapat-orientált, autentikus online csatatereit, az elsők között jelentkeztek. Erre jött a fejlesztőktől a válasz, hogy idézem:
"1. Azért adunk achievementeket a játéknak, mert ez mókás, és mert a Steam hihetetlenül könnyűvé teszi ezt nekünk. Az egyetlen dolog, ami hatása ennek lehet, hogy csapatjátékra ösztönöz.
2. Nem adunk semmiféle olyan jutalmat a játékba, ami az irracionális vagy a „gyökér" játékra motiválna. Semmiféle teamkill achievement nem lesz a játékban, de ennek ellenére szinte csak „Nyírd ki a felettesed!" ajánlatokat kapunk tőletek, amin csak nevetni lehet.
3. Semmiféle játékban megjelenő ikonok, vagy avatarok nem fogják hiteltelenné tenni az összképet -ezek más játékok eszközei."
Ez dicséretes! Ahogyan az is, hogy közösség alkotó ereje által naggyá tett játék most ismét a gyökerekhez nyúl vissza, és tőlünk kér tanácsot, hogy hogyan és miből álljon össze ez a új achievement rendszer. Ajánlataitokat a már említett fórumban lehet megtenni.